همشهری‌انلاین: کنفرانس بین‌المللی دو روزه امنیت هسته‌ای با حضور سران 53 کشور جهان در سئول به کار خود پایان داد

سران 53 کشور جهان در پایان کنفرانس امنیت هسته‌ای در سئول پایتخت کره جنوبی خواهان همکاری بیشتر کشورهای جهان در راه مبارزه با تروریسم هسته‌ای شدند.

آن‌ها با صدور یک بیاینه  وعده دادند تا در راه مبارزه با تهدید تروریسم هسته‌ای اقدامات جدی به عمل آورند. آن‌ها در این بیانیه اظهار داشتند که این تهدید یکی از پرچالش ترین مسائلی است که جهان تاکنون با آن مواجه است.

کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای روز دوشنبه (۲۶ مارس/ ۷ فروردین) کار خود را آغاز کرده بود. موضوع محوری کنفرانس امنیت هسته‌ای که سال 2010 به پیشنهاد اوباما برای نخستین بار تشکیل شد، بحث در مورد راهبردهای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای و افتادن چنین سلاح‌هایی به دست گروه‌های تروریستی بود.

در سال 2010 سران روسیه و آمریکا برای حذف 37 تن پلوتونیوم که با آن می توان 17 هزار بمب اتمی ساخت توافق کردند اما اجلاس دوم در سئول از این جنبه دستاورد ملموسی نداشت

اما از دیگر سو نکته جنجالی اجلاس سئول این بود که اوباما روز دوشنبه بدون آن که متوجه باشد میکروفونی باز گفت و گوی او با مدودف را ضبط می‌کند اعلام کرد که در سال 2013 در دومین دوره ریاست جمهوری اش انعطاف بیشتری در مذاکرات خواهد داشت.

more  فیلم درخواست دردسرساز اوباما از مدودف را ببینید

رئیس جمهور آمریکا به این شکل اطمینان دارد که انتخابات نوامبر را خواهد برد، مسئله ای که انتقاد بسیار رقبای جمهوریخواهش را به همراه آورد

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱