همشهری آنلاین: شرکت نوکیا در کنگره جهانی موبایل، یک گوشی همراه معرفی کرده که مجهز به دوربینی 41 مگاپیکسلی است. عکس‌هایی که با این دوربین گرفته شده را ببینید و انگشت به دهان بمانید!

[این عکس‌ها را بدون فیلتر و با اندازه واقعی از اینجا دانلود کنید.]

این گوشی که Nokia 808 Pureview نام دارد با دارا بودن لنز کارل زایس پیشرفته دارای فن‌آوری Pixel Oversampling نوکیا نیز است.

به گفته وبلاگ رسمی نوکیا، این فن‌آوری باعث می‌شود تا هر هفت پیکسل تصویری با هم ترکیب و یک پیکسل را تولید کند. به این ترتیب حجم عکس‌ها خیلی زیاد نمی‌شود و دیگر خبری از نویز در تصاویر نخواهد بود.

این گوشی از نظر قابلیت‌های عکاسی بی نظیر است و علاوه بر این می‌تواند فیلم‌هایی با دقت 1080p در 30 فریم در ثانیه بگیرد.

در حین فیلم‌برداری می‌توانید تصاویر را 4 برابر بزرگ کنید. پردازشگر این گوشی باعث می‌شود تا در هر ثانیه 1 میلیارد پیکسل پردازش شوند و در زمان زوم کردن تصاویر دقت خود را از دست ندهند.

علاوه بر قابلیت‌های ضبط تصویر و عکس، صداهایی که این گوشی ضبط می‌کند دامنه فرکانس بسیار زیادی دارد و بسیاری از فرکانس‌هایی که در فرمت‌های MP3 و اکثر گوشی‌های همراه فیلتر می‌شوند در فیلم‌های ضبط شده با Pureview ذخیره شوند تا کیفیت و دقت صوت و تصویر به حداکثر برسد.

این گوشی مجهز به سیستم عامل Belle نوکیا است. نمایشگر چهار اینچی AMOLED با شیشه ضدخش Gorilla Glass، پردازشگر 1.3 گیگاهرتزی، حافظه داخلی 16 گیگابایت و وزن 169 گرم از سایر مشخصات این گوشی‌است.

به نظر می‌رسد بعد از تجربه بد چند سال اخیر در بازار موبایل، اکنون نوکیا به رقابت بازگشته و با خلاقیت‌هایی که در ساخت گوشی‌های جدیدش به خرج داده مشتریان زیادی را تا پایان امسال به خود جذب کند.

این شرکت در کنگره جهانی موبایل امسال علاوه بر Nokia Pureview 4 گوشی دیگر از جمله یک گوشی چند سیمکارتی نیز عرضه کرده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز