فرشاد پگاه- خبرنگار همشهری در کرمان: بلاژویچ بعد از شکست استقلال روز گذشته به همراه مترجمش به دفتر روزنامه همشهری در کرمان رفت و به سؤالات مختلف درباره مس کرمان و فوتبال ایران پاسخ داد.

  • بعد از10‌سال بازگشت غرورآفرینی در ورزشگاه آزادی داشتید که منجر به شکست تیم اول جدول (استقلال) شد؟

بعد از شکست مس در کرمان (مقابل نفت تهران) بچه‌ها خیلی ناراحت بودند ولی من (بلاژویچ)  با روحیه دادن به آنها تیم را دچار یک تحول بزرگ کردم. به آنها اطمینان دادم که ما هیچ‌چیز از تیم استقلال کم نداریم و بازیکنانی را انتخاب کردم که از آمادگی بیشتری برخوردار بودند. ما به نتیجه مساوی راضی نبودیم و برای برد به تهران رفته بودیم و این برد یک شادی مضاعف برای ما داشت.

  • در بازی دیروز محسن خلیلی و آلیوشا، 2 بازیکن جدید تیم خوب ظاهر شدند. نظر شما در مورد آنها چیست؟

این بازیکنان در شروع آمادگی کامل را نداشتند ولی به آنها مهلت دادم که به آمادگی کامل برسند. محسن خلیلی بعد از 7-6‌ماه بازی نکردن، در تمرینات به آمادگی کامل رسید و به کیفیت خوب گذشته برگشته است.

  • بازی با نفت آبادان در کرمان را چگونه می‌بینید؟

من تصورم این است که در خانه شانس برنده‌شدن را داشته باشیم. با اینکه بازی سختی است ولی روحیه بچه‌ها خیلی بالاست که این جای امیدواری برای تیم دارد.

  • نظر شما در مورد کی‌روش و تیم ملی چیست؟

به‌نظر من تیم ملی بهترین انتخاب را داشت. من بعد از بازی با استقلال با این مربی صحبت دوستانه‌ای هم داشتم و برایش آرزوی موفقیت کردم.

  • اگر با مس در لیگ ماندگار شوید آیا فصل بعد هم با این تیم می‌مانید؟

تیمی مثل مس چشم‌انداز خوبی دارد و سال آینده مطمئن باشید اگر ماندنی شدم، تیم خوبی را می‌بندم. با توجه به اینکه تا پایان سال هنوز خیلی فاصله است من نمی‌توانم تصمیم بگیرم ولی مطمئن باشید من عاشق مس و مردم خوب و خونگرم کرمان هستم و برای این تیم کم نمی‌گذارم.

  • نظر شما در مورد بازیکنان جوان بومی تیم مس چیست؟

به‌نظر من این بازیکنان روزی بهترین بازیکنان لیگ می‌شوند چون آنها از نظر کیفیت بهترین هستند. آنها آینده روشنی در تیم مس دارند.

  • فوتبال ایران را در مقایسه با 10‌سال گذشته چگونه می‌بینید؟

مربیان حال حاضر لیگ خیلی پیشرفت کرده‌اند. سبک بازی آنها در حد لیگ‌های اروپایی شده و امیدوارم این ترقی ادامه داشته باشد.

  • در زمان آمدن شما به مس عده‌ای معتقد بودند که مربی‌ای به سن و سال چیرو به درد تیم مس نمی‌خورد. نظر شما در این مورد چیست؟

به‌نظر من سن و سال مهم نیست، فکر و ایده و تجربه مهم است و به آنها توصیه می‌کنم که دور زمین 3هزار متر با من بدوند. فکر نکنم بیشتر از 500‌ متر بتوانند بدوند. وقتی به شرایط و سن و سال من رسیدند، آن موقع بیایند و شعار بدهند. من اگر پیر شده باشم باید بروم و خانه‌نشین شوم، من هنوز احساس جوانی می‌کنم.

  • در بازی با استقلال، امرایی با حرکات زننده خود شیرینی این برد را به کام هواداران مس تلخ کرد. برای او چه تصمیمی گرفته‌اید؟

هرچند این بازیکن زیر فشار روحی سختی بود ولی کارش خیلی زشت بود. با وجود این، با وساطت حسین خانی، کاپیتان تیم و به خاطر احترامی که برای ایشان قائل هستم، امرایی را بخشیدم و امیدوارم دیگر از او اینگونه کارها تکرار نشود. من می‌دانم مردم این صحنه را دیده‌اند و ناراحت شده‌اند. بچه‌ها باید مواظب رفتارهایشان باشند، چون آنها الگوی ورزشی مردم هستند.

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳