هر ساله بر تنوع ملیت‌های بازیکنان خارجی حاضر در والیبال ایران اضافه می‌شود. پس از حضور بازیکنانی از ایتالیا، برزیل، ونزوئلا، کرواسی، صربستان، رومانی و به خصوص بلغار‌ستان که هم‌اکنون بیشترین بازیکن لژیونر را در لیگ برتر والیبال ایران دارد، «جوردی جنس بارابارا» نخستین بازیکن اسپانیایی است که از چند هفته پیش به عضویت تیم پیکان تهران درآمده و در مجموع در همین مدت کم هم عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

ورزش - والیبال

پاسور تیم ملی اسپانیا در گفت‌وگو با همشهری، از چگونگی حضورش در والیبال ایران گفت و اینکه آنچه تاکنون از تیم‌های والیبال کشورمان، مردم و تماشاگران ایرانی دیده برایش فراتر از آنچه تصور می‌کرده دلپذیر بوده است.

  • چطور شد که پس از لیگ یونان یکباره سر از ایران درآوردی؟

من 2سال برای باشگاه معروف پاناتینایکوی یونان بازی می‌کردم و قبل از آن هم در فرانسه بودم و نزدیک به 10 سال است که عضو تیم ملی اسپانیا هستم. مشکلات اقتصادی حاکم بر یونان باعث شد تا قراردادم را با آنان فسخ کنم و به بررسی پیشنهادهای رسیده فکر کنم که یکی از پیشنهادها از سوی تیم پیکان ایران بود، به همین خاطر پس از مشورت با «خولیو ولاسکو» بلافاصله به پیشنهاد پیکان جواب مثبت دادم.

  • آیا شناختی هم از والیبال ایران و پیکان داشتی؟

بازی‌های پیکان در جام باشگاه‌های جهان و بازی‌های تیم ملی ایران در مسابقات جهانی 2010 ایتالیا را دیده بودم.

  • لیگ ایران را در مقایسه با لیگ یونان چگونه دیدی؟

لیگ یونان تا قبل از مشکلات اقتصادی این کشور به دلیل حضور بازیکنان شاخص دیگر کشورها، سومین لیگ برتر والیبال در جهان محسوب می‌شد اما این فصل با خروج این بازیکنان مطرح از کیفیت آن تا حدودی زیادی کاسته شد. فکر می‌کنم الان سطح لیگ ایران از لیگ فعلی یونان بالاتر است.

  • گفته می‌شود خود اسپانیا صاحب یکی از لیگ‌های خوب والیبال اروپاست، این چنین نیست؟

اسپانیا لیگ خوبی ندارد و هم‌اکنون نزدیک به 9 بازیکن تیم ملی، از جمله خودم در لیگ‌های دیگر مشغول بازی هستیم.

  • در ایران شایع شده بود که شما از طریق ولاسکو به تیم والیبال پیکان پیوستی.

خیر. او در این ارتباط هیچ نقشی نداشت و من فقط برای مشورت نظرش را راجع به پیکان و تیم کاله جویا شدم و او مرا راهنمایی کرد.

  • راستش خیلی‌ها در ایران می‌خواهند بدانند چرا ولاسکو با تیم ملی اسپانیا پس از یک سال کار ادامه نداد و به تیم ملی ایران پیوست؟

موقعی که ولاسکو به اسپانیا آمده بود، تیم ملی کشورمان قهرمان اروپا بود. او به جز من برای المپیک لندن تمامی بازیکنان مسن و باتجربه را کنار گذاشته بود. در مسابقات جهانی ایتالیا اگرچه تیم جوان شده اسپانیا به مقام دهم رسید ولی هم‌اکنون همان بازیکنان شرایط بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و امید زیادی می‌رود که بتوانند در مسابقات انتخابی المپیک موفق به صعود شوند. در رابطه با اینکه چه دلایلی باعث نماندن ولاسکو شده چیزی نمی‌دانم!

  • بازیکنان و تماشاگران ایران را در همین مدت کم چگونه دیدی؟

تیم ملی شما دارای بازیکنان بسیار خوبی است و بازیکنان جوان را در لیگ برتر ایران فوق‌العاده دیدم. آنها در صورت داشتن مربیان خوب و مطرح جهان خیلی سریع می‌توانند به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند. مردم ایران را نیز بسیار خونگرم و مهربان دیدم و هیجان تماشاگران تبریزی برایم جالب بود. دوست دارم تماشاگران آملی، گنبدی و ارومیه‌ای را هم ببینم.

  • پیکان را چطور؟

پیکان را به عنوان تیم قهرمان آسیا دارای یک مجموعه خوب دیدم. این تیم فقط شامل 6 بازیکن نیست بلکه 12 بازیکن خوب دارد که همگی با کمترین سطح اختلاف کیفی برای موفقیت تلاش کرده و خیلی هم به یکدیگر کمک می‌کنند. امیدوارم قهرمانی این تیم حضورم را در ایران خاطره‌انگیزتر کند.

  • نگفتی در کدام شهر اسپانیا متولد شدی؟

من متولد شهر بارسلون هستم.

  • و حتما هم طرفدار پروپا قرص بارسلونا هستی؟

معلوم است. من عاشق بارسلونا هستم و به شدت هم به‌نام رئال مادرید حساسیت دارم و بهتر است بگویم از آن متنفرم.

  • بازیکن محبوب تو در این تیم چه کسی است؟

چاوی (منظورش ژاوی هرناندز است). از بازی او لذت می‌برم. او یکی از با تکنیک‌‌ترین بازیکنان دنیاست.

کد خبر 156785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز