همشهری‌آنلاین: تصاویری از فیلم سینمایی روز رستاخیز به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی روز رستاخیز، تصاویری از این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) منتشر شد.

احمدرضا درویش در دهه اول محرم دست به ابتکار جالبی در صفحه شخصی خود در یک شبکه‌ اجتماعی زده است.

این کارگردان در این ایام هر روز ضمن انتشار عکس جدیدی از فیلم روز رستاخیز، یک جمله از نخبگان و چهره‌های موثر دنیا را درباره عاشورا و حماسه حسینی منتشر می‌کند.

تصاویر جدیدی که منتشر ‌شده، مربوط به صحنه‌هایی ‌از فیلم «روز رستاخیز» است؛ منطقه‌ای به نام «ذو حسم» بین مکه و کربلا که اردوگاه اباعبدالله الحسین(ع) در آنجا بر پا شد. امام حسین(ع) در حلقه‌ زائران خانه خدا، تصویر کعبه در ایام حج نیمه تمام امام حسین(ع)، ....

فیلم در دو ساعت و نیم آماده می‌شود. انتشار تصاویر جدید از صحنه‌های فیلم «روز رستاخیز» در حالی است که مدت‌‌ها‌ست مراحل فنی فیلم در سکوت خبری انجام می‌شود. «روز رستاخیز» به عنوان پروژه عظیم سینمایی، مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

مطالعات «روز رستاخیز» از اواسط تولید «دوئل» در سال 81 آغاز شد. پس از بیش از یک سال پیش‌تولید،این پروژه، همزمان با اربعین امام حسین(ع) (16 بهمن 1388) کلید خورد، پروژه‌ای که درویش 3 سال را صرف تحقیق و نگارش فیلمنامه و یک سال هم صرف فیلمبرداری‌‌اش کرد.

«روز رستاخیز» در واقع پروژه‌ای چند ساله است که مراحل مختلف و طولانی تحقیق، نگارش، تدارک، پیش‌تولید، فیلمبرداری و تدوین را پشت سرگذاشته و حالا روزهای پایانی صداگذاری‌اش را سپری می‌کند، فیلم مراحل فنی را طی می‌کند و به زودی مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی این فیلم سینمایی به پایان خواهد رسید.

«روز رستاخیز» یکی از معدود فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است که به سراغ استفاده بجا و مناسب از تکنیک CGI رفته است و با مطالعه و شناخت توانایی‌های این تکنیک و پیش نیازهای آن، مراحل فنی کار در خارج از ایران انجام می‌شود. شیوه فیلمبرداری این پروژه سوپر 35، اسکوپ، صدای دالبی دیجیتال است.

جدیدترین ساخته درویش پس از «دوئل» با مدت زمان دو ساعت و نیم برای نمایش عمومی در سال 91 آماده می‌شود. درویش فیلم «روز رستاخیز» را به دوستداران عدالت و آزادگی تقدیم کرده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴