همشهری‌آنلاین: احمدرضا درویش به مناسبتِ ایام محرم، بخشی از متنِ فیلم سینمایی "رستاخیز" به همراه تصاویری جدید از آن را به آزادگان و تشنگانِ عدالت تقدیم کرد

31 - شب - خارجی - مکه - کعبه - میدانگاه

تصاویر در شکلی ترکیبی و گردشی، از طوافِ زائران به دورِ کعبه تأثیر گرفته، همراه با صدایِ امام حسین(ع) با هم پیوند می‌خورند.
- بُکِیر در میانِ زائران به گِردِ خانه‌ی کعبه در حالِ طواف است.
تصویر به صورتِ عمود و از زاویه ‌بالا خانه‌ی کعبه را نشان می‌دهد. زائران در حالِ طواف به دورِ کعبه هستند. مشعل‌داران در نقاطِ مختلف ایستاده‌اند. ستاره‌های بیشمار در آسمان به دورِ ماه در گردش هستند، انگار ستاره‌ها، ماه را طواف می‌کنند. صدای امام حسین به گوش می‌رسد.

- جمعیتی مُتِراکِم از زائران، در محوطه‌ی میدانگاه و خیمه‌ها گِرد آمده‌اند. امام حسین(ع) در وسطِ جمعیت رویِ سَکو ایستاده‌اند و در حالِ ایرادِ خُطبِه هستند. بُکِیر که در میانِ جمعیت آرام در حرکت است، حیرت‌زده به سخنان امام(ع) گوش می‌دهد، او به قرصِ ماه در آسمان نگاه می‌کند.

صدایِ امام حسین(ع):

اِی خدایی که برایِ رهایی بشر از بندهایِ جهل و خودکامگی تورات را بر موسی، انجیل را بر عیسی و قرآن را بر محمد نازل کردی ... ، انسان را به توحید،‌ نَبوَّت، عدالت و جهاد در برابرِ ظلم و بیداد بِشارت دادی و بر اسارتِ پابرهنگان خطِ بُطلان کشیدی، من حسین ‌ابن ‌علی، فرزندِ پیامبرت شکایت بر تو آورده‌ام که غاصِبان‌ِ قدرت، فرمانِ تو را در پناهِ شمشیر و تزویر و دِرهَم به طاقِ نِسیان کوبیده‌اند. آنان خیر را با شَر، حق را با باطل، عدل را با سِتم، توحید را با شِرک، جهاد را با جنایت و خلافت را با سلطنت درآمیخته‌اند. ای زائران‌ِ خانه‌ی خدا، من، به پیروی از سیره‌ی جَدَّم رسولِ خدا و عمل به تعالیمِ قرآن به مکه آمده‌ام تا حقیقت‌ِ کعبه را با جهاد درآمیزم و حُجت را بر شما تمام کنم ...

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳