جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روز رستاخیز عنوان یک فیلم به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش است.

فیلم سینمایی روز رستاخیز

نویسنده و کارگردان احمد رضا درویش

تدوین این فیلم توسط طارق انوار تدوین‌گر نامزد اسکار در سال 2010 انجام شده و تمام مراحل پست پروداکشن فیلم در استودیو  در لندن در حال انجام است.

فیلمبرداری پروژه روز رستاخیز که از 16 بهمن ماه سال 88 همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود، پس از پشت سرگذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران، 12 دی ماه 89 تمام شد.

روز رستاخیز از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

زمان این ساخته‌ احمدرضا درویش که موسسه «فرهنگ تماشا» آن را تهیه کرده است دو ساعت و 30 دقیقه برای نمایش است.

روز رستاخیز از 24 بازیگری که جزء نقش‌های پیش برنده هستند بهره برده است و در حدود 40 بازیگر دیگر و 7 بازیگر زن و مرد مهمان، مقابل دوربین حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری و علی برازنده فیلمبردار کار رفته‌اند.

آرش آصفی که  با «روز رستاخیز» به سینما معرفی می‌شود، نقش «بُکِیر» فرزند حربن یزید ریاحی را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد.

پوریا پورسرخ،حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان،بابک حمیدیان، بهادر زمانی،انوشیروان ارجمند،علی‌جاویدفر، انوش معظمی،حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی از بازیگران «روز رستاخیز» هستند.

از بازیگران زن فیلم که به عنوان بازیگر مهمان مقابل دوربین رفته‌اند می‌توان از شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات و زهره‌حمیدی نام برد.

و بازیگران مرد مهمان فیلم عبارتند از: پرویز پورحسینی، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی.

بنا بر این گزارش، در کناربازیگران ایرانی، بازیگرانی مهمی ازکشورهای سوریه،عراق، لبنان کویت نیز مقابل دوربین «روز رستاخیز» رفته‌اند که می‌توان از جمال سلیمان، طلحت حمدی، رضوان عقیلی، فواد سرور از سوریه، داوود حسین از کویت، یوسف شکرچی عراق، فواد ابراهیم از لبنان نام برد.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، محسن موسوی طراح گریم فیلم را برعهده داشته است.

این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.

کد خبر 152759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز