همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران ضمن تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه انفجار دیروز به ویژه سردار تهرانی مقدم گفت: سردار شهید حسن تهرانی مقدم به تنهایی یک ملت بود برای بازدارندگی دشمن در تعرض به کشور

شهردار تهران صبح رزو یکشنبه در نشست شهرداران و معاونان شهرداری تهران که با حضور فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و بسیجیان شهرداری تهران در تالار ایران زمین شهرداری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در این که شهادت حق سردار حسن مقدم بود، تردیدی وجود ندارد اما ما از این که انقلاب چنین فرزندانی را از دست می‌دهد، ناراحتیم. یقین دارم این بچه‌ها قابل جایگزینی نیستند مگر اینکه مشیت و تقدیر الهی چیز دیگری باشد.

وی افزود: شهید مقدم در عین گمنامی منشا کارهای بزرگی بود و این شهید بزرگوار با اطرافیانش بسیار رئوف و مهربان، اهل مدارا و محبت بود و اینها جزو توفیقاتی بود که خداوند متعال به او عنایت فرموده بود.

به گفته قالیباف تلاش شهید مقدم و دوستانش از دوران دفاع مقدس ترس و رعب را در دل دشمنان اسلام کاشت.

شهردار تهران ادامه داد: از همان روزهای نخست جنگ، بانی اولین کارهای توپخانه‌ای و موشکی سردار شهید مقدم بود . او نوآوری های بسیاری در این عرصه کرد و خدمات شایانی به نظام اسلامی ارائه داد.

به گفته دکتر قالیباف شهید مقدم سرداری بود که هرگاه برای انجام کاری قولی به رهبر معظم انقلاب می داد به وعده خود عمل می‌کرد و آن کار را به بهترین شکل ممکن به انجام می‌رساند.

به گزارش تهران سما، وی با اشاره به نقش ارزنده این شهید والامقام گفت: اگر امروز افتخارمان پرتاب ماهواره به فضاست این‌ها به قیمت تلاش سردار مقدم است. ولی هیچ جا نام و نشانی از این فرزندان انقلاب نیست، در حالیکه همه این دستاوردهای علمی با تلاش، همت، خون دل خوردن، عرق ریختن، گذشت و صبر شهید مقدم به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگ بسیج و بسیجی اشاره کرد و در آستانه هفته بسیج گفت: انقلاب ما انقلاب بسیار عظیمی بود . هر چه در وصف این انقلاب بگوییم کم گفته‌ایم . پس از صدر اسلام چنین حرکتی که مانند انقلاب بتواند چنین نقشی ایفا کند نداشتیم. این انقلاب یک بار دیگر باعث تجدید حیات اسلام در این مقطع از تاریخ شد.

شهردار تهران با بیان این که عظمت دفاع مقدس بیش از انقلاب است، خاطرنشان کرد : اگر دفاع مقدس نبود همه آرمان‌هایی که در انقلاب اسلامی داشتیم و همه شعارهایی که دادیم تحقق نمی یافت.

دکتر قالیباف با بیان این که فرهنگ بسیج یعنی خلاصه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تصریح کرد: تنها چیزی که آینده انقلاب و نظام را تضمین می‌کند، این فرهنگ است.

وی گفت: دوستانی که امروز در بسیج خدمت می‌کنند به نوعی و همه مردمی که در سایه این نظام اسلامی نفس می‌کشند و حیات دارند به نوع دیگر باید بدانیم چه گوهر گران بهایی دست ماست بنابراین نباید آن را ساده تلقی کنیم یا به بازی بگیریم. نباید آن را حزبی کنیم زیرا بسیج حزب خداست و حکم عصای موسی (ع) را در دست ولایت دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج ثمره خون شهداست، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ما نعمت بزرگی است که خداوند در اختیار ما قرار داده. همانطور که امام حسین(ع) در روز عرفه هنگامی که داشت نعمت‌های الهی را نام می‌برد یکی از نعمت‌هایی که نام می‌برد و اشک می‌ریخت این بود که ایشان به خدا گفت به من توفیق دادی که در عصر اسلام و حکومت اسلامی متولد شدم. امروز هم نعمت بزرگ ما این است که در عصر نظام اسلامی نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: نه عمر ما به معنای مرگ و زندگی و نه عمرهای مسئولیتی به ما فرصت خواهد داد که لحظه‌ای درنگ کنیم. خدا نکند روزی برسد که انسان از مسئولیتی برود و غصه بخورد و البته نه غصه از این بابت که چرا از آن جا رفته بلکه غصه از این که چه ظرفیت‌هایی برای خدمت به مردم ، نظام و انقلاب و شهدا و دستگیری از محرومان در اختیار داشته و نتوانسته کاری بکند. از این رو امروز باید کاری کنیم که آن روز پشیمان نباشیم.

قالیباف افزود : انقلاب را نمی‌توان با روش استدلالی، اثباتی و شعاری مطرح و از آن دفاع کرد، بلکه می‌باید به روش ثبوتی و عینی انقلاب را صادر کنیم و از آن دفاع نماییم.

به گفته قالیباف امروز کارنامه ما محل دفاع از انقلاب است نه حرف ما.

وی با بیان اینکه کار بسیج را نباید منحصر به هفته بسیج کنیم، گفت: امروز باید کارهایمان را با فرهنگ بسیجی پیش ببریم. باید بیت المال را با فرهنگ کار و برنامه بسیجی در شهر جاری و ساری کنیم. وظیفه ما توجه به مسایل فرهنگی با جوهره و مغز دینی است که اینها را باید به صورت بسیجی پیش ببریم.

شهردار تهران در پایان سخنانش پیشاپیش عید غدیرخم و هفته بسیج را به تمام شهروندان تهرانی و بسیجیان تبریک گفت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸