همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: شهدای ما به جامعه اسلامی عزت دادند و اسلام را در سایه نظام ولایی و آرمان‌های بلند امام(ره) احیا کردند

 

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم دومین سالگرد سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و شهدای وحدت که در موسسه فرهنگی هنری جامعه الحسین(ع) رزمندگان اسلام مشهد مقدس برگزار شد، درسخنانی در جمع خانواده معظم شهدا و مردم با بیان این مطلب اظهار داشت: ما که توفیق داشتیم و زندگی‌مان را در جوار امام هشتم(ع) گذراندیم و جبهه رفتن را از نوجوانی و جوانی آغاز کردیم، از این حضرت می‌خواهیم تا ما را در این راه مستدام بدارد تا زندگی‌مان را در مسیر اهل بیت(ع) سپری کنیم.

 

به گزارش تهرا سما، وی افزود: شهدا به تعبیر زیبای حضرت امام (ره) چشم و چراغ این مملکت‌اند. ما از این کلام متوجه می‌شویم شهدا هستند که برای ما راه را از بیراهه مشخص می‌کنند.

یکایک ما نیازمند شهدا هستیم

قالیباف با بیان این که یکایک ما نیازمند شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: شهید شوشتری فرمانده عزیز ، برادر بزرگ و غمخوار ما در دفاع مقدس و بعد از آن بود. بدون شک او حق پدری بر یکایک رزمندگان استان خراسان داشت.

وی ادامه داد: ما امروز دلتنگ صفا، محبت، خونگرمی، خوش مشربی و شجاعت شهید محمدزاده هستیم. او کسی بود که بچه‌های جبهه به خاطر روحیه‌اش با اصرار می‌خواستند به گردان او بروند.

شهردار تهران افزود: ما دلتنگ آنها هستیم اما وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم هم نیازمند شهدا برای تشخیص راه از بیراهه هستیم و هم برای آنها حقی جز شهادت نباید قائل شویم.

وی با اشاره به این که حق چنین کسانی که این گونه در راه خدا مجاهدت کردند شهادت است، تصریح کرد: به راستی بعد از 32 سال مجاهدت به معنای واقعی، چه چیزی می‌توانست پایان بخش زندگی شهید شوشتری باشد؟

قالیباف در ادامه با ذکر مثالی از زندگی شهید نظرنژاد گفت: حدود 36 ساعت قبل از شهادت شهید نظرنژاد او درحالی که با گله مندی در اتاق قدم می‌زد ، رو به خدا گفت: "خداوندا اگر حق من شهادت نباشد این عادلانه است؟" او با گریه می‌گفت: "خدایا چه چیزی برایت کم گذاشتم و کجا دین تو جان مرا خواسته و من کم گذاشته‌ام؟ آیا حق من این است که به مرگ طبیعی بمیرم؟

شهردار تهران افزود: حق شهید شوشتری هم شهادت بود. از این که وی به شهادت رسیده خوشحالیم اما از این باب که پدر، برادر و فرمانده با محبت خود را از دست دادیم بسیار دلتنگیم.

وی اضافه کرد: از این باب که شهیدان شوشتری و محمدزاده به ما هویت دادند و فرهنگ جهاد و شهادت را در کشور، استان و شهرمان زنده نگه داشتند، خوشحالیم.

شهیدان طوری اسلام را شناختند که اهل بیت(ع) معرفی کردند

شهردار تهران در ادامه خطاب به جوانان گفت: شهدای ما درک درستی از اسلام پیدا کردند که اینگونه مجاهدت و ایثار کردند و به شهادت رسیدند. آنها طوری اسلام را شناختند که اهل بیت(ع) معرفی کردند.

قالیباف افزود: آنها فهمیدند اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر خدا، از این رو تسلیم شدند، سپس اسلام را تصدیق کرده و بعد از آن اقرار کردند. شهیدان بعد از اقرار هنگامی که مسئولیت را بر دوش خود دیدند احساس مسئولیت کرده و پا به میدان نهادند. آنها نمی‌توانستند حرف امام (ره) خود که حضور در دفاع مقدس و میدان‌های نبرد را واجب کفایی اعلام کرده بود را بشنوند و به میدان نروند.

وی اظهار داشت: اگر ما مدعی هستیم که 5 ، 6 ، 7 و یا 8 سال در جبهه حضور داشتیم، باید بدانیم که شهید شوشتری 30 سال در جبهه بود. او روزی که در مشهد خدمت می‌کرد به خاطر ناامنی‌ها همواره در ماموریت بود.

شهردار تهران خطاب به خانواده شهدا به خصوص شهیدان شوشتری و محمدزاده گفت: چیزی که بر عزت ما و جامعه اسلامی می افزاید صبر خانواده شهداست. ما باید قدرشناس خانواده معظم شهدا باشیم.

قالیباف گفت: فکر نکنیم که اتفاقات و حوادث امروز دنیا مخصوصا در منطقه خاورمیانه به خاطر دیپلماسی قوی است. البته این بدان معنا نیست که ما به روابط بین الملل توجه نکنیم و در این راه عقلانیت به خرج ندهیم اما همه اینها به برکت خون شهداست.

از بین رفتن صدام و قذافی به برکت خون شهدا بود

وی افزود: اگر صدام با وضع ذلیلانه‌ای به دست دوستان خود به هلاکت رسید و اگر امروز قذافی پس از جنایات فراوان، به دست فرزندان مسلمان آن دیار این گونه از بین رفت و کشته شد، تردید نکنید که اینها به برکت خون شهداست.

قالیباف خطاب به رزمندگان دوران دفاع مقدس با اشاره به فشارها و سختی‌های آن زمان گفت: هنگامی که قطعنامه را پذیرفتیم و امام (ره) فرمودند که جام زهر را سرکشیدم، دل همه با آن پیام سوخت، اما عده‌ای بر سر همه بچه حزب الهی‌ها می‌زدند که نتیجه این همه نبرد و جنگ چه شد؟ که البته ما در این زمینه حرف داریم.

سنت‌های الهی لایتغیرند

وی افزود: ولی امروز با همه وجود بر این باوریم که سنت‌های الهی لایتغیرند.

شهردار تهران افزود: شهیدان کجایند که ببینند امروز یک حکومت اسلامی شیعی در عراق مستقر است.

به گفته قالیباف، آمریکا امروز در منطقه به ذلت کشیده شده و این به برکت شهداست.

وی معتقد است امروز همه مکلفیم که راه امام(ره) و شهیدان را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم و بدانیم همه عزت ما در گرو زندگی در سایه نظام ولایی است.

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: این وصیت حضرت امام(ره) که فرمودند در سایه نظام ولایت فیقه زندگی کنید و اگر می‌خواهید مملکت، عزت و اسلام حفظ شود، آسیبی به ولایت فقیه نزنید، اساس کار ماست.

وی ادامه داد: مجاهدت امروز هم این است که کارآمدی دین در اداره جامعه را ثابت کرده و خدمت صادقانه کنیم زیرا شرف ما در گرو خدمت به مردم است.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز نتوانیم نیازهای مادی مردم را تامین کنیم حتما نمی‌توانیم نیازهای معنوی آنها را تامین کرده و اهداف انقلاب را پیش ببریم.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: این انقلاب و نظام به راحتی به دست ما نرسیده بلکه یک عقبه مبارزاتی عمیق و بزرگ دارد و ما مکلفیم این امانت الهی را به پیش برده و آن طوری که باید و شاید انجام وظیفه کنیم.

در مراسم دومین سالگرد سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و شهدای وحدت، که در مشهد مقدس برگزار شد ، علاوه بر دکتر قالیباف ، فرج الله شوشتری فرزند شهید، ماشالله آخوندی همرزم شهید، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی و سردار اسماعیل قاآنی به ایراد سخنانی در وصف شهیدان پرداختند .

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۴