همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه شهدا شاگردان مکتب امام حسین (ع) و مجاهدانی بودند که در این مسیر گام برداشتند، تصریح کرد: تداوم بعثت و غدیر مدیون حرکت عظیم اباعبدالله الحسین (ع) در کربلاست که در مقابله با بدعت گذاری و انحراف اساسی که در مسیر اسلام در حال شکل گیری بود ایستاد و و امروز اگر نام و یادی از اسلام اصیل در جهان شاهدیم به برکت واقعه عظیم کربلاست

قالیباف

دکتر محمدباقر قالیباف طی سخنانی در کنگره 2300 شهید منطقه 4 تهران که با حضور خیل عظیم خانواده معظم شهدا و شهروندان این منطقه برگزار شد، با بیان این مطلب به تقارن برگزاری این کنگره با ماه محرم و هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این سه موضوع در هم تنیده‌اند به طوری که باید گفت شهدا شاگردان مکتب امام حسین(ع) و مجاهدینی بودند که در این مسیر گام برداشتند و ما بر این باوریم که فرهنگ بسیجی نیز نشات گرفته از فرهنگ عاشورا ست.

وی عزت امروز مسلمین و تجدید حیات مجدد اسلام در جهان را به برکت امام(ره) و شهیدان دانست و اظهار داشت: اینکه ما امروز در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم خود نعمتی بزرگ است که باید شکرگزار آن باشیم. همانطور که حضرت امام حسین (ع) هم در صحرای عرفه هنگام مناجات زمانی که نعمت‌های خداوند را یادآوری و شکرگزاری می‌کنند یکی از آنها این است که به خداوند می‌فرمایند خدایا تو بر من منت گذاشتی و مرا در عصر اسلام به دنیا آوردی.

به گزارش تهران سما، شهردار تهران در ادامه امام (ره) را مردی الهی معرفی کرد و گفت: ایشان جز برای خدا نه بیانی داشت و نه گامی برداشت و امروز اگر ما نعمت بزرگی داریم که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم به برکت امام (ره) و خون شهداست.

وی ادامه داد: باید به خانواده شهدا بدون هیچ فاصله‌ای همچون شهدا توجه داشته باشیم.زیرا آنان با صبر ، توکل و خون دل خوردن عزیزانشان را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام کردند تا ما امروز در چنین نعمتی زندگی کنیم.

قالیباف افزود: لازم نیست کسی انقلابی، حزب اللهی و جبهه‌ای باشد، هر انسان منصفی که در این کشور با هر باور و فرهنگی زندگی می‌کند اگر ذره‌ای انصاف داشته باشد حتما می‌داند که زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خانواده شهداست. لذا ما مکلف به قدرشناسی هستیم. بخشی از این قدرشناسی هم در برگزاری چنین جلساتی است اما بخشی دیگر هم تحقق و عینیت بخشیدن به آرمان‌های شهدا و امام شهدا در صحنه عمل است.

شهردار تهران اضافه کرد: امروز تنها با شعار دادن از انقلاب و خون شهدا نمی‌توانیم دفاع کنیم، بلکه در کنار روش‌های استدلالی و شعاری که لازم است‌، در عمل هم باید آرمان‌های امام و شهدا و انقلاب را تحقق دهیم. اگر در این مسیر حرکت کردیم دین خود به شهدا را ادا کرده‌ایم.

وی افزود: اگردر میدان جنگ می‌دیدیم که پدری شاهد شهادت پسر، پسری شاهد شهادت پسر، برادری شاهد شهادت برادر بوده و حتی عزیزی را داشتیم که هر دو پای خود را از دست داده بود و دوباره به میدان جنگ برگشت تا شهید شد، همه اینها صحنه‌هایی از کربلاست که برایمان تعریف کرده‌اند و یا در تاریخ دیده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه امروز باید در عمل این باورها را در زندگی روزمره خود تحقق دهیم، خاطرنشان کرد: امروز حتما کسانی که دلسوز کشور، انقلاب، نظام، امام(ره)، و ولایت و دوستدار خانواده شهدا هستند همیشه این دغدغه را دارند که بتوانند آرمان‌های امام و شهدا را در صحنه عمل تحقق دهند.

در ادامه این کنگره ، از تمبر کنگره 2300 شهید منطقه 4 رونمایی و از خانواده تعدادی از شهدا تقدیر کرد.

کد خبر 152446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز