همشهری آنلاین- ندا شریف: کارهای فوق‌العاده زاییده تصور هستند که با انتخاب صحیح و شکل‌گیری مواد به واقعیت می‌پیوندند و هنری منحصر را خلق می‌کنند. این بار این مهم توسط شرکت اسون به واقعیت پیوسته است.

گروه هنری و طراحی اسون با تلفیق تندیس‌های شیشه‌ای و تاسیسات روشنایی، مرز میان هنر و طراحی را از میان برداشته، محدودیت بین هنر و فضای بیرون را شکسته و در واقع هنر را به فضای بیرون کشانده است.

شرکت اسون واقع در مونترال کانادا با بیش از 20 سال تجربه در زمینه تابلوهای نئون و طراحی صنعتی، اقدام به ساخت تندیس‌های شیشه‌ای و نورپردازی فضای بیرون کرده است.

کارهای منحصر و بکر این شرکت را می‌توان در معابر و اماکن عمومی یافت و از سبک آن‌ها در زیباسازی شهر استفاده کرد و با ترکیب نور و رنگ، به هدف آرامش خاطر شهروندان و ایجاد حس شور و نشاط در فضای پرهیاهوی شهری دست یافت.

این شرکت فضاهای بزرگ معماری را به عنوان بومی برای خلق آثار هنری خود با استفاده از نور و شیشه می‌داند و حس عجیبی به بیننده می‌دهد.

اگر به هنر مدرن از نوع خاص در جاهای غیرقابل انتظار علاقه‌مندید، از دیدن نمونه‌ای زیبا در جایی که فکرش را هم نمی‌کنید، یعنی حوض با سنگ‌های شیشه‌ای روی پشت بام لذت ببرید.

جنس این حوض فولاد ضدزنگ است، کف آن با سنگ پوشیده شده و با سه سنگ بزرگ شیشه‌ای ضخیم تزیین شده است. به عبارت دیگر صفحات شیشه‌ای به شکل سنگ ساخته و نورپردازی شده‌اند.

نمونه‌ای دیگر از کار هنری آن‌ها، دیوار شیشه‌ای باغی در تورنتو کاناداست.

دیوار شیشه‌ای بلند به شکل یک آبشار که از بلوک‌های شیشه‌ای آبی و سبز ساخته شده و کاری واقعا هنریست.

در نصب این دیوار بلند از 77 بلوک شیشه‌ای استفاده شده است. این دیوار به رنگ آب، در کنار درختان طبیعی به شکل آبشاری زیبا طراحی شده است.

شکل شیشه‌ها شبیه به امواج آب است. انعکاس نورهای سبزآبی همراه با صدای آب که از میان شیشه آزادانه عبور می‌کند، آن را به آبشاری واقعی تبدیل کرده است.

http://www.swondesign.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۹