همشهری‌آنلاین: آبشار دم اسب در کالیفرنیا به مدت چند روز در سال به سبب زاویه نور خورشید به رنگ نارنجی دیده می‌شود و به همین دلیل به آبشار آتش معروف شده است.

آبشار دم اسب در پارک ملی یاسمایت در کالیفرنیا یکی از نادرترین پدیده‌های طبیعت است. این آبشار در حقیقت یک آبشار معمولی و مرتفع به ارتفاع حدود 610 متر است اما به دلیل زاویه خاص تابش خورشید شبیه به یک مایع نارنجی همانند مواد مذابی که از دهانه یک آتشفشان درحال فوران بیرون می‌ریزد دیده می‌شود.

به گزارش مهر، تنها چند روز در سال، حدوداً در ماه فوریه، پرتوهای خورشید به گونه‌ای به این آبشار می‌تابند که می‌توانند این صحنه‌های سحرآمیز را ایجاد کنند.

این پارک طبیعی به وسعت سه هزار کیلومترمربع همه ساله پذیرای بیش از 3.5 میلیون بازدیدکننده است و این آبشار یکی از دلایل اصلی جلب توریست‌ها به این منطقه طبیعی است.

در حدود ساعت 05:30 به وقت محلی روزهای زمستانی ماه فوریه، زمانی که خورشید شروع به غروب کردن می‌کند، سایه‌های بلند و پرتوهای درخشانی بر روی این صخره فرود می آیند و این صحنه شگفت انگیز ایجاد می‌شود.

آبشار دم اسب یک آبشار دیدنی بر دامنه کوه سیه را نوادا است و در غرب دریاچه تاهو در منطقه ال دورادو کانتی قرار دارد. بیش از 2 هزار پا (610 متر) آب این آبشار بر روی پایه‌هایی به وسعت حدود 153 متر فرو می‌ریزد.

براساس گزارش دیلی میل، شاید عجیب به نظر برسد، اما آبشار دم اسب در سال 1870 یکبار به آبشار آتش واقعی تبدیل شد. در آن زمان مالک یک هتل شب هنگام برای بازدیدکنندگان این آبشار، خاکسترهای گرم افروخته‌ای را که از پوست درخت به دست آمده بود بر روی آبشار پاشید و یک صحنه دیدنی از زبانه‌های آب و آتش را به وجود آورد.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴