چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی انفجار یک عامل انتحاری که یک خودروی بمبگذاری شده را به سوی مقر ارتش عراق در موصل، شمال عراق هدایت می‌کرد 38 تن زخمی و یک افسر پلیس کشته شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام در پلیس عراق اعلام کرد: یک عامل انتحاری یکی از مقرهای ارتش عراق در منطقه القادسیه در اطراف شهر موصل را هدف قرار داد که طی آن 38 تن زخمی شدند که 10 تن آنها نیروی ارتش و 28 تن غیر نظامی بودند.

هم‌چنین نیروهای نظامی عراق متشکل از نیروهای ارتش و پلیس دستگیری‌های گسترده‌ای را در مناطق مختلف موصل داشتند که طی آن 9 تن دستگیر شدند.

هم‌چنین در عملیات ارتش و پلیس عراق در بصره 13 مظنون تروریست از جمله یک سوری‌الاصل به همراه مقادیر زیادی تجهیزات نظامی دستگیر شدند.

خبرگزاری کویت گزارش داد: بر اثر انفجار یک بمب که خودروی گشتی پلیس عراق در شهر کرکوک، شمال بغداد را هدف قرار داده بود یک ستوان کشته شده و 2 پلیس دیگر زخمی شدند.

هم‌چنین ارتش آمریکا اعلام کرد: در حال حاضر 6 هزار زندانی عراقی در بازداشتگاه‌های آمریکا هستند که به عراق تحویل داده می‌شوند.

کریم السیاب، مشاور نیروهای آمریکایی ناظر بر بازداشتگاه‌های عراق به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات گفت: حدود 5858 زندانی عراقی در زندان‌های تحت نظارت آمریکا هستند. 68 تن تاکنون آزاد شدند و ارتش آمریکا قصد دارد به زودی این تعداد زندانی در بند زندان‌های تحت نظارت آمریکا را به عراق تحویل دهند.

کد خبر 99925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز