همشهری آنلاین: کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات مجلس سنا توانست در ایالت ماساچوست پیروز شود و کرسی این ایالت در مجلس سنای آمریکا را به خود اختصاص دهد، اتفاقی که بسیاری از کارشناسان آن را به مثابه شکستی برای رئیس جمهوری آمریکا جهت تصویب نهایی لایحه اطلاح نظام بهداشتی ارزیابی می‌کنند.

به گزارش الجزیره، پس از شمارش بیش از 80 درصد آرای این انتخابات درون ایالتی مشخص شد که براون با پنج درصد اختلاف از رقیب دمکرات خود پیشی گرفته است. این انتخابات پس از درگذشت ادوارد کندی نماینده دمکرات سنای آمریکا از ایالت ماساچوست در ماه اوت سال 2009 که به او در آمریکا لقب شیر سنا را داده بودند، برگزار شد.

اسکات براون پس از کسب این پیروزی طی سخنانی در جمع هوادارانش گفت: امشب صدای مستقل ماساچوست سخن گفت.

او افزود: این پیروزی نشانگر آن است که مردم مخالف تصویب لایحه‌ تریلیون دلاری اصلاح نظام بهداشتی هستند که بر جامعه آمریکا تحمیل شده است.

براون در خاتمه سخنانش متعهد شد که در مقام چهل و یکمین جمهوری خواه عضو مجلس سنا از رای خود به منظور رد لایحه اصلاح نظام بهداشتی آمریکا که به پیشنهاد باراک اوباما ارائه شده، استفاده خواهد کرد.

در مقابل رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از پیروزی براون در ایالت ماساچوست با وی تماس تلفنی بر قرار کرده و در این تماس اوباما پیروزی براون را به وی تبریک گفته است.

گیبس افرزود: رئیس جمهوری به براون گفته است که امیدوار است با همکاری یکدیگر با چالش‌های اقتصادی که خانواده‌ها در ماساچوست و در سراسر آمریکا با آن مواجهند، مقابله کنند.

با پیروزی اسکات براون جمهوری خواه بر مارتا کاکلی، دمکرات‌ها اکثریت 60 نفره خود در مجلس سنای امریکا را که جهت تصویب لوایح دولت به آن نیاز داشتند از دست دادند.

پیشتر لایحه اصلاح نظام بهداشتی در آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود و اکنون این لایحه جهت نهایی شدن در انتظار رای  مجلس سنای آمریکا است.[لایحه خدمات درمانی دولت اوباما تصویب شد]

بر مبنای این لایحه  1.1 تریلیون دلاری  طی 10 سال 36 میلیون نفر از جمعیت بالای 300 میلیونی امریکا که تا کنون از خدمات درمانی برخوردار نبودند، دارای بیمه می‌شوند.

کد خبر 99886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز