یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان امریکا لایحه خدمات درمانی که ممکن است منجر به بیمه دار شدن میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا شود را تصویب کرد.

به گزارش الجزیره، پس از ساعت ها مباحثه در روز یکشنبه 8 نوامبر 220 نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا به طرح 1.1 تریلیون دلاری رای دادند که بر مبنای آن طی 10 سال 36 میلیون نفر از جمعیت بالای 300 میلیونی امریکا که تا کنون از خدمات درمانی برخوردار نبودند، دارای بیمه می‌شوند.

این لایحه با 215 رای مخالف از تصویب نمایندگان مجلس سفلای آمریکا گذشت.

پیش از تصویب این طرح باراک اوباما با حضوری غیر معمول در مجلس نمایندگان آمریکا به سخنرانی پرداخت و جهت ایجاد همگرایی میان نمایندگان حزب دمکرات جهت تصویب این لایحه با رای بالا با آنان گفت و گو کرد.

با وجود تلاش‌های باراک اوباما 39 نفر از دمکرات‌ها نیز به 176 نماینده حزب جمهوری خواه پیوستند و مخالفت خود را با این لایحه اعلام کردند. با این حال یکی از جمهوریخواهان با دادن رای موافق به این لایحه به طور صوری به موافقت ضمنی دو حزب جمهوریخواه و دمکرات با این لایحه جنبه عینی بخشید.

بر مبنای لایحه خدمات بهداشتی که مورد حمایت دولت  آمریکا است تمامی مردم آمریکا که تاکنون از بیمه بی بهره بوده‌اند، باید دارای بیمه بهداشت شوند.

این لایحه شامل تمامی مردم آمریکا بدون در نظر گرفتن پیش شرط می‌شود.

در صورت اجرایی شدن طرح خدمات درمانی آمریکایی‌ها از این پس مجبور خواهند بود بیمه خدمات درمانی را خریداری کرده و کارفرمایان نیز مجبور می ‌شوند تمام کارکنان خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند. البته برخی مشاغل کوچک از این قانون مستثنی بوده و یارانه‌هایی را از دولت دریافت خواهند کرد.

پس از تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان، هم‌اکنون این لایحه به سنا برده شده تا مجلس سنای آمریکا نیز آن را به رای گذاشته و در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند.

هری رید رهبر اکثریت دموکرات‌ سنای آمریکا با اشاره به این که این لایحه برای به تصویب رسیدن در سنا باید دست‌کم 60 درصد آراء مثبت را به خود اختصاص دهد، گفت: ممکن است تا سال آینده در این خصوص اقدامی صورت نگیرد. 

کد خبر 94697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز