سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: 27 فیلم به بخش رقابتی جشنواره راه یافته است

و سعی ما بر این است تا کسانی که تلاش کرده و فیلم خوب ساخته‌اند در این رقابت شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ مسعود شاهی در نشست خبری دبیران جشنوارههای هنری فجر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما سفارشی درباره اثری به هیئت انتخاب کرده اید؟ گفت: ما سعی بر آن داشتیم که موقعیت بهتری را ایجاد کنیم.

وی گفت: آثار ارسالی آن قدر به هم نزدیک بود که انتخاب در بین آنها سخت صورت گرفت و ما مجبور شدیم به جای 22 اثر 27 فیلم را به بخش رقابتی راه دهیم.

مسعودشاهی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری زنان درباره نشان دادن نقش واقعی زنان در آثار سینمایی و اینکه آیا جشنواره امسال توانسته است این جایگاه را باز گرداند؟ گفت: معتقدم باید در این باره سعی کنیم و نظر منتقدان را بعد از پایان جشنواره بشنویم.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: این پرسش خوبی است که باید عده ای از اهالی مطبوعات آنرا پیگیری کنند البته منظور من تفکیک بین مرد و زن نیست اما مهم است که بدانیم منتقدان و مخاطبان به این بخش چه امتیازی می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جام جم درباره بازاریابی و مدیریت فروش فیلم‌ها در جشنواره امسال گفت: بحث بازار بحث ظریفی است و شرکت‌های تولید کننده فیلم تمایلی به ارائه آمار فروش خود ندارند و از این رو متأسفانه نتوانسته ایم آماری از میزان فروش سال های قبل داشته باشیم.

خبرنگار خبرگزاری فارس درباره علت کاهش تعداد فیلمهای آمریکایی و اروپایی و افزایش فیلم های آسیایی در بخش بین‌الملل جشنواره امسال و اینکه آیا این مسئله به خاطر اتفاقات اخیر و تیرگی روابط با این کشورها صورت گرفته است؟ که مسعودشاهی در پاسخ گفت: به نظر می رسد هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و اینکه اثر از کدام کشور آمده است مد نظر نبوده و فقط کیفیت و استاندارد جشنواره تعیین کننده حضور فیلم‌ها بوده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: باید در این زمینه به آمار و ارقام رجوع کرد و فقط آمار و ارقام مشخص کننده صحت صحبت شماست.

یکی از خبرنگاران درباره بی محتوا بودن جلسات نقد و بررسی فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره های فیلم فجر انتقاد کرد که مسعود شاهی گفت: این موضوع متوجه ما نمی شود.

مسعود شاهی ادامه داد: مسئول برگزاری، موظف به در اختیار قرار دادن موقعیت به صاحبان اثر و منتقدان هستند اما باید از منتقدان پرسید که چرا سؤال جدی مطرح نمی‌شود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر افزود: بی تمایلی تهیه کنندگان به نقد فیلم خود در حاشیه جشنواره و حضور نداشتن آنها در این نشست‌ها یکی از دلایل این موضوع است.

کد خبر 99869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز