همشهری آنلاین: پیرو توافق وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، دوشنبه نشست مشترک مرزبانان مناطق یازده گانه در مرز مشترک ایران و عراق در شهر قصر شیرین برگزار شد

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ ذوالفقاری ـ فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات ایرانی ـ، نشست مشترک کلانتران مرز دو کشور در روز جاری را در راستای تداوم نشست‌ها و توافقات قبلی خواند و اعلام آمادگی کرد در جهت اجرای توافق‌های موجود[ایران و عراق در زمینه مرزها به سه توافق مهم دست یافتند] ، از جمله موافقت‌نامه بین ایران و عراق راجع به کلانتران مرز مورخ 26 دسامبر 1975، همکاری لازم را با طرف عراقی به عمل آورد.

وی همکاری نزدیک مرزبانان دو کشور را در جهت توسعه‌ی روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که سوءتفاهمات موجود از کانال ترتیبات مندرج در مجموعه معاهدات 1975 مرتفع شود.

سپهبد عبدالحسن لازم ـ فرمانده مرزبانی جمهوری عراق و رییس هیات عراقی ـ نیز نشست کلانتران مرز را در جهت تعمیق بخشیدن به روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد.

وی این نشست را نشان از حسن نیت و التزام به توافقات اخیر وزیران خارجه دو کشور عنوان و آرزو کرد که سوءتفاهم‌های موجود در برخی مسایل مرزی از طریق کمیسیون‌های مختلط فنی حل و فصل شود.

کد خبر 99752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز