همشهری آنلاین: منوچهر متکی وزیر خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با هوشیار زیباری همتای عراقی خود، پیوندهای دو ملت ایران و عراق را تاریخی خواند و افزود:

 اشتراکات ما از حد شمارش خارج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، وزیر امورخارجه به سه توافق مهم با همتای عراقی خود در اشاره کرد و افزود: سه توافق مهم داشتیم، یکی اینکه ظرف یک هفته کلانتران مرزی با یکدیگر دیدار کنند، دوم اینکه ظرف دو هفته گروههای فنی جلسه خود را در منطقه مرزی قصرشیرین برگزار کنند و سوم اینکه ظرف سه هفته کمیته مختلف فنی در موضوع مرزهای آبی دو کشور در خرمشهر برگزار شود.

وی به کسانی که کیسه‌هایی را دوخته‌اند و اهدافی را در سر دارند که مناسبات شکل گرفته بر صمیمت دو ملت ایران و عراق و رهبران دو کشور را طی دوران جدید و هشت سال گذشته خدشه دار کنند، گفت: ‌این کسان سخت در اشتباهند.

متکی برخی از رسانه‌های خاص که به ظاهر می‌خواهند دوست منطقه باشند را مورد اشاره قرار داد و افزود: کشورهای منطقه با داشتن چنین دوستانی از هر دشمنی بی‌نیاز هستند و این رسانه‌ها آب در هاون می‌کوبند.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مرزی طرفین در نزدیکی چاههای نفتی فکه در جایگاه خود قرار دارند، اظهار داشت: انشاءالله گروههای فنی میله‌گذاری مرزی را آغاز کنند و پس از آن همه چیز روال طبیعی خود را خواهد داشت.

وی روابط دو کشور را صمیمانه و مبتنی بر احترام و منافع متقابل خواند و گفت: ‌هیچ کس نمی‌تواند در این روابط صمیمانه خللی ایجاد کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه و فعال شدن توافقنامه‌هایی که بین تهران و بغداد به امضا رسیده با استقبال همتای عراقی خود صبح روز پنجشنبه وارد بغداد شد.

کد خبر 98993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز