همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار نخست وزیر منطقه کردستان عراق گفت: عراق امن، متحد و قانونمند به نفع منطقه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌ نژاد با تاکید بر تلاش برای همگرایی بیشتر ملت‌‌های منطقه افزود: امروز همکاری و تعامل کشورهای خاورمیانه موجب ایجاد امنیت در منطقه می‌شود و قرار گرفتن در این مسیر به مصلحت همه ملت‌‌ها و دولت‌‌های منطقه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران باردیگر با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی درمنطقه تصریح کرد: هر نوع ناامنی در عراق نه تنها به زیان مردم این کشور بلکه به زیان همه کشورهای منطقه است بنابراین ملت‌‌های منطقه با وحدت و برادری می‌‌توانند، همه طراحی آنان را در این زمینه خنثی کنند.

برهم صالح نیز در این دیدار همسایگی و برادری را از اصول ثابت در روابط ایران و عراق دانست و تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را خواستار شد.

نخست وزیر منطقه کردستان عراق همچنین با قدردانی از حمایت ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق برای رهایی از استبداد و ایجاد امنیت گفت: ملت و دولت ایران در شرایط سخت در کنار مردم عراق قرار داشتند و این کار بسیار ارزشمند و مهمی بود که عراقی‌ها هرگز آنرا فراموش نخواهند کرد.

کد خبر 97825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز