چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق گفت:جمهوری اسلامی ایران انفجارهای بغداد را که بر اثر آن تعدادی از مردم مظلوم و بی‌گناه عراق جان خود را از دست دادند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود و ملت و دولت ایران را به ملت و دولت و خانواده‌های داغدیده این حادثه تروریستی اعلام داشت.

وزیر امور خارجه گفت: این گونه اقدامات تروریستی در آستانه انتخابات مجلس ملی عراق که گامی مهم در روند تحکیم دولت سازی در عراق بوده، نشان دهنده اوج دشمنی تروریست‌ها با اقشار مردم عراق است .

متکی گفت:به نظر ما اینگونه اقدامات کور نه تنها نمی‌تواند در اراده جدی مردم و دولتمردان عراقی برای رسیدن به استقلال و تحکیم نهادهای قانونی خللی ایجاد کند، بلکه عزم آنان را در همراهی با استقلال و تحکیم موسسات دموکراتیک و برقراری امنیت در این کشور جدی تر خواهد ساخت.

آقای متکی با تبیین ضرورت‌های جدید در فضای فعلی امنیتی عراق اظهار داشت:‌این شرایط مسئولیت مقامات امنیتی عراق را در ارتقای سطح امنیت مردم دو چندان ساخته است و جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از اقدامات دولت عراق، آمادگی خود را برای ارائه کمک‌های انسانی به منظور پذیرش و مداوای مجروحان این حادثه اعلام می‌دارد.

آقای هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق، نیز با تشکر از تماس وزیر امو رخارجه کشورمان برای همدردی ملت و دولت ایران ابراز امیدواری کرد که با تقویت همبستگی‌های مردم عراق زمینه‌های فرصت طلبی تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی از بین برود.

کد خبر 96956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز