گروه ادب و هنر: 2 روز دیگر مهلت ارسال نسخه نهایی فیلم‌ها به دبیرخانه بیست وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تمام می‌شود

درحالی‌که برخی فیلم‌ها که به بخش مسابقه سینمای ایران راه یافته اند، هنوز آماده نمایش نیستند. با اینکه پیش از این اعلام شده بود جشنواره فیلم فجر امسال مدیر اجرایی ندارد اما 26دی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر مسعود احمدیان را به‌عنوان مدیر اجرایی این رویداد اعلام کرد و از قول او خبر داد که صاحبان فیلم‌ها می‌بایست نسخه نهایی آثار خود را تا روز 29 دی ماه به دبیرخانه جشنواره برسانند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه جشنواره مشغول برنامه‌ریزی جدول نمایش آثار است بدیهی است که هر فیلمی تا تاریخ اعلام شده نرسد در جدول نمایش‌های جشنواره قرار نمی‌گیرد.

این درحالی است که برخی فیلم‌ها هنوز آماده نمایش نشده‌اند و سازندگان آنها از قبل آماده نشدن آثار خود را اعلام کرده‌اند؛ از جمله فیلم «طبقه سوم» ساخته بیژن میرباقری که در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی است و احتمال دارد برای نمایش در جشنواره فجر آماده نشود.

بیژن میرباقری در این ارتباط به مهر گفت: موسیقی این فیلم توسط بهرنگ شگرف حدود 2هفته دیگر آماده می‌شود و پس از آن نیز باید میکس نهایی توسط کامران سحرخیز و حسین مافی انجام شود بنا براین شاید برای نمایش در جشنواره آماده نشود.

از طرفی من هم نمی‌خواهم کیفیت طبقه سوم را قربانی رسیدن به جشنواره فیلم فجر کنم. این فیلم روایت روابط و اتفاقاتی است که برای 2دختر در یک شب تا صبح اتفاق می‌افتد و در آن مهناز افشار، پگاه آهنگرانی، مهرداد ضیایی و پاشا رستمی ایفای نقش می‌کنند. 

ازسوی دیگر نمایشگاه پوستر و عکس سینمای ایران همزمان با مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز به کار می‌کند. به گزارش روابط عمومی جشنواره،  سعید الهی دبیر بخش مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع رسانی سینمای ایران جشنواره گفت: به‌دنبال مشارکت گسترده هنرمندان و فعالان مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی سینما شامل عکاسان، طراحان پوستر و گرافیک محیطی و سازندگان تیزر و آنونس در جشنواره بیست و هشتم، به‌منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش این قشر از هنرمندان نمایشگاه پوستر و عکس فیلم همزمان با مراسم افتتاحیه، سوم بهمن‌ماه سال‌جاری در برج میلاد گشایش می‌یابد.

از مجموعه فیلم‌های اکران شده بهمن 87 تا 88 از تمامی آثار، اقلامی از مواد تبلیغاتی و اطلاع رسانی فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پس از بازبینی اولیه توسط هیات محترم داوران، منتخبین نهایی این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار جشنواره را همراه با جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

سعید الهی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش فعالان این حوزه در معرفی و نهایتا فروش آثار سینمایی و ضرورت توجه جدی به این نوع فعالیت ستاد برگزاری جشنواره،  جوایز نقدی این بخش را نسبت به سال‌های گذشته تا 3 برابر افزایش داده است. هیات داوران بخش مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی جشنواره تا پایان هفته جاری به کار خود پایان خواهد داد.

همچنین پیش فروش بلیت‌های بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از روز 25 دی ماه به‌صورت اینترنتی آغاز شده و تاکنون بیش از 1500مخاطب بلیت‌های بخش‌های مختلف جشنواره را خریداری کرده‌اند و بیش از 40 درصد بلیت‌های بخش پیش فروش فروخته شده است.

بلیت‌های بخش مسابقه سینمای ایران در سینماهای اریکه ایرانیان،  ایران، فلسطین، آزادی،  جوان و آفریقا پایان یافته و از 26دی  سینما استقلال به جمع سینماهای پیش فروش بلیت‌های جشنواره اضافه شده است.

پیش فروش اینترنتی بلیت‌های بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا روز 28 دی ماه ادامه دارد. پایگاه اینترنتی پیش فروش بلیت‌های جشنواره به نشانی  www.fajrticket.com در دسترس علاقه‌مندان است.

کد خبر 99617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز