گروه سیاسی: درپی انتشار اسامی کاندیداهای فهرست موسوم به ائتلاف اصولگرایان و‌تأیید ترکیب کلی این لیست،‌ این اقدام گامی بلند درجهت ایجاد وحدت و حاصل تلاش‌های شورای معتمدین اصولگرا و سایر اعضای این شورا برای یکپارچگی نیروهای مختلف اصولگرا در مقطع مهم فعلی محسوب می‌شود.


یک عضو شورای معتمدین اصولگرا ضمن موکول کردن اظهار نظر رسمی و قطعی درباره تصمیم نهایی اصولگرایان به کنفرانس خبری  گسترده‌ای که قرار است بزودی ازسوی شورای معتمدین اصولگرا تشکیل شود، تأکید کرد: جمع‌بندی 7 عضو شورای معتمدین این بود که به هر ترتیب، باید جلوی شکاف بین خدمتگزاران مردم در جبهه اصولگرایی گرفته شود.  به همین منظور، طی جلسات متعدد و فشرده‌ای با همه گروه‌ها و سلیقه‌های اصولگرا، تلاش شد تا توافق حداکثری به‌عنوان شرط موفقیت جمعی نگریسته شود.
شورای معتمدین اصولگرایان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از یکسو و لزوم حمایت یکپارچه از دولت و ریاست محترم جمهوری از سوی دیگر در حال نهایی کردن فهرستی هستند که به جای شاخصه های سیاسی و تعلق افراد به گروهها ، بر مبنای  تخصص های اجتماعی و شهری و همچنین محبوبیت اجتماعی چهره های اصولگرا تهیه شده است. این فهرست که شامل عباس شیبانی، مهدی چمران، رسول خادم، مرتضی طلایی، حجت الاسلام ناصحی، حسن بیادی، محمود خسروی وفا، حبیب کاشانی، حمزه شکیب، ادیب زاده، وفا مهر، سوئیزی و خاکی و همچنین خانمها منظر خیر حبیب الهی و معصومه آباد می شود چارچوب کلی فهرست نهایی شورای معتمدین است ، گرچه این احتمال وجود دارد که برای رسیدن گروه های اصولگرا به حداکثر وفاق جمعی، یک یا دو جابجایی در این فهرست صورت پذیرد. اینها بخش دیگری از اظهارات عضو شورای معتمدین اصولگرادر گفتگو  با  خبر گزاری مهر است . وی همچنین اظهار داشت:  به همراهی دوستان نزدیک به دولت امیدواریم.
سخنگوی جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب درباره آخرین وضعیت گروه‌های اصول‌گرا اظهار داشت: ما کماکان تلاش می‌کنیم اصول‌گرایان بتوانند به یک فهرست واحد برسند و شاید ظرف دو سه روز آینده خبرهای خوشی در این ارتباط بشنویم. مرتضی طلایی به ایسنا در مورد اخبار منتشرشده در ارتباط با دیدارش با بذرپاش رییس ستاد حامیان دولت نیز گفت: بنده با تمام گروه‌هایی که دغدغه‌ی خدمت به مردم و نظام را دارند صحبت می‌کنم. طلایی در پاسخ به این پرسش که اگر اصول‌گرایان نتوانند به یک فهرست واحد برسند جبهه‌ی متبوعش چه اقدامی انجام خواهد داد؟ گفت: من کماکان امیدوارم اصولگرایان به فهرست واحد برسند، ما حتی فکرش را نمی‌کنیم که اصولگرایان نتوانند وحدت کنند، چه رسد به این‌که این‌گونه حرف‌های ناامیدکننده بزنیم. سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری هم از آخرین رایزنیهای هیات پنج نفره برای وحدت اصولگرایان در انتخابات شوراها خبر داد.   تلاش اصولگرایان برای رسیدن به فهرست واحد همچنان ادامه دارد و این امید وجود دارد که اکثریت گروه‌های اصولگرا بتوانند به یک فهرست واحد برسند. این سخنان را سخنگوی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار داشت . وی در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر این‌که ستاد حامیان دولت مانع وحدت اصولگرایان هستند، گفت: آن‌ها مانع وحدت نیستند و دغدغه‌ی همراهی دارند، تکروی در این مسیر دیده نمی‌شود. با این همه اصولگرایانی که در ائتلاف برای ارائه‌ی فهرست واحد شرکت نکنند بعدا از انتخابات باید پاسخگوی دیگران باشند. احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه‌ی اسلامی اصناف و بازار، گفت: تمام تلاش جبهه‌ی پیروان خط امام و رهبری بر آن است تا با سایر اصولگرایان به وحدت برسند و یک فهرست ارایه شود.
کد خبر 9959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز