گروه اجتماعی: تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و برای طرح در صحن علنی مجلس در نوبت قرار گرفت.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس در این‌باره به فارس گفت: تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی از عدم‌اجرای مصوبات مجلس تا شفاف‌سازی‌ شرکت‌های شستا را در بر می‌گیرد.

جواد زمانی افزود: درخواست کمیسیون اجتماعی مجلس و اکثریت نمایندگان مجلس این است که ذبیحی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تغییر پیدا کند.

به گفته او طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی این سازمان زیر نظر ریاست‌جمهوری است و وزیر رفاه تا تغییر اساسنامه و برگشت سازمان تأمین اجتماعی زیر نظر وزارت رفاه نمی‌تواند مدیرعامل این سازمان را تغییر دهد و کمیسیون اجتماعی مجلس در تلاش است که براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی به زیر نظر وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برگرداند.

زمانی درخصوص دادگاهی‌شدن ذبیحی افزود: دادگاهی‌شدن ذبیحی در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و پرونده‌اش به مراجع قضایی ارسال شده است.
مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با مهر نیز بر این نکته تأکید کرده که وزیر رفاه به وعده‌اش عمل کند و رئیس سازمان تأمین اجتماعی را عوض کند.

به گفته او نمایندگان مجلس از عملکرد ذبیحی در سازمان تأمین اجتماعی رضایت ندارند و معتقدند عملکرد وی تا‌کنون ضعیف بوده است و از آنجا که وزیر رفاه به مجلس اطمینان داده که به‌زودی به جای ذبیحی مدیریت جدید را معرفی خواهد کرد، نمایندگان در انتظار عملی‌شدن این وعده هستند.

چند روز پیش خبر برکناری ذبیحی از مدیریت عاملی سازمان تأمین اجتماعی منتشر شد که از سوی روابط عمومی این سازمان تکذیب شد.

کد خبر 99440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز