گروه اجتماعی: در حالی‌که 5بهمن، وزارت رفاه خبری به نقل از فرید باران‌پوریان معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اجرای طرح کارت هوشمند درمان منتشر کرد

پس از گذشت یک روز، روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به نقل از علیرضا یوشی، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های تأمین اجتماعی اعلام کرد که صدور کارت هوشمند درمان از سال آینده اجرایی نمی‌شود.

موضوع صدور کارت هوشمند درمان در زمان داود مددی در سازمان تأمین اجتماعی با بودجه‌ قابل‌توجهی مطرح شد و با اعمال نظر ذبیحی، مدیرعامل فعلی مبنی بر غیرقابل اجرایی‌بودن متوقف شد.

کارت هوشمند اجرا می‌شود

ضیایی، مدیر عامل قبلی سازمان تأمین اجتماعی بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها از صدور کارت‌های هوشمند درمان برای تمامی بیمه شدگان تا پایان سال 87 خبر داده و اعلام کرده بود که این طرح به عنوان پایلوت در شهرستان اراک اجرایی می‌شود.ضیایی بعد از مدتی در اواخر سال 87 از سمت مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی برکنار شد.

کارت هوشمند اجرا نمی‌شود

پس از وی، علی ذبیحی، به مدیریت  سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد. وی در نخستین و تنها نشست خبری خود که بعد از 8 ماه برگزار شده بود به صراحت اعلام کرد: پروژه کارت هوشمند درمان این سازمان غیر قابل اجراست.

وی گفت: این طرح با صرف میزان قابل توجهی اعتبار از سازمان تأمین اجتماعی شروع شده اما از نظر عملی کاملاً غیرقابل اجراست، بنابر این ادامه فعالیت این پروژه متوقف شده است.

کارت هوشمند اجرا می‌شود

اما در هفته گذشته باران‌پوریان با اشاره به اینکه حدود 30میلیون بیمه شده با 40میلیون دفترچه درمانی در کشور وجود دارد، گفت: امید می‌رود با صدور کارت هوشمند درمانی این 10میلیون دفترچه‌ای که مانند چک سفید امضا در دست سودجویان خرید و فروش می‌شود، جمع‌آوری شود که در این صورت از بخش قابل توجهی از زیان‌های وارده به حقوق بیمه‌شدگان جلوگیری خواهد شد.

کارت هوشمند اجرا نمی‌شود

اما در آخرین اظهار نظر، علیرضا یوشی، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های تأمین اجتماعی اعلام کرد: صدور کارت هوشمند درمان از سال آینده اجرایی نمی‌شود.

وی یادآور شد: انجام چنین پروژه عظیم ملی، منوط به مهیاشدن زیرساخت‌های لازم در کشور است و اعلام تاریخ دقیق برای انجام چنین پروژه‌ای تکذیب می‌شود.

کد خبر 100511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز