سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: اختلاف نمایندگان مجلس با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به اساسنامه‌ای برمی‌گردد که سال گذشته از سوی دولت برای این سازمان تصویب شد و ذبیحی هم آن را اجرا کرده‌است.

طبق اساسنامه جدید مدیریت سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان بازنشستگی کشور و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر باید از دایره اختیارات وزیر رفاه خارج و به حوزه اختیارات رئیس‌جمهوری منتقل شود؛

امری که با مخالفت مجلس روبه‌رو شد و درپی آن رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری بیش از 20 ایراد قانونی به مصوبات هیأت وزیران مبنی بر تغییر اساسنامه سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و سازمان بازنشستگی کشوری وارد کرد اما اعتراض مجلس در تصمیم دولت اثری نکرد و این اختلاف حل نشده باقی ماند.

این اختلاف امروز به موضوع برکناری ذبیحی، مدیرعامل کنونی سازمان تأمین اجتماعی رسیده است.به گزارش مهر، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفته که نمایندگان مجلس از عملکرد ذبیحی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رضایت ندارند و همچنان خواستار برکناری مدیرعامل فعلی سازمان تأمین اجتماعی و تعیین تکلیف مدیریت این سازمان هستند.

این در حالی است که از هفته‌های گذشته برخی شایعات از حاضر نشدن وزیر رفاه، پشت‌میز وزارتخانه‌‌اش خبر می‌داد. او معتقد است تصدی پست وزارت بدون مدیریت سازمان تأمین اجتماعی بی‌معناست. در همین حال برخی از نمایندگان مجلس از احتمال استیضاح صادق محصولی به‌دلیل اجرا نکردن وعده برکناری ذبیحی و ناتوانی در مدیریت مجموعه وزارت رفاه خبر داده‌اند.

شاید طرح تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی نیز که از سوی هادی مقدسی، عضو کمیسیون اجتماعی مطرح شد هم بی‌ارتباط با این مسئله نباشد.

کد خبر 100868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز