مشهد -‌ رضا افشار – خبرنگار همشهری: با توجه به اهمیت و گستردگی مسائل اجتماعی به‌ویژه تحکیم بنیان خانواده و ترویج ازدواج، اعتبارات لازم برای حوزه خانواده در استان تامین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی در جلسه کارگروه زنان و خانواده خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: ساماندهی مسائل اجتماعی و خانواده نیازمند اصلاح و اجرای صحیح قوانین و آموزش‌های پیوسته از سنین نوجوانی است و در این میان صدا و سیما و آموزش و پرورش در مورد آموزش‌های مؤثر و کارآمد نقش بسزایی دارند.

محمدمهدی مروج‌الشریعه، خواستار اولویت‌بندی مسائل اجتماعی و خانواده و اندیشیدن راهکار اجرایی مناسب در این حوزه شد و افزود: مسائل اجتماعی باید با توجه به آداب و سنن هر منطقه پیگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت هدایت، حمایت، تشکیل و گسترش مراکز مشاوره ازدواج ادامه داد: علاوه بر تلاش فراوان برای ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج و حین زندگی مشترک، باید برای اشتغال، صیانت و حفاظت از زنان مطلقه در جامعه نیز برنامه‌ریزی کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پیشنهاد اختصاص 2 درصد از کل اعتبارات تملک دارایی استان به زیر ساخت‌های فرهنگی گفت: درصورت تصویب مجلس، این مصوبه از ابتدای سال آینده قابلیت اجرا پیدا می‌کند و مدیران حوزه فرهنگی باید از این فرصت برای نیاز سنجی و امکان‌سنجی مسائل فرهنگی استفاده کنند.

وی اعتبار فرهنگی 200 میلیارد تومانی مشهد مقدس را  از دیگر فرصت‌های مناسب برای جهش در حوزه فرهنگ دانست و افزود: کارگروه زنان و خانواده و کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان درخصوص ارائه طرح‌های مرتبط با هزینه کرد این اعتبار وظیفه مهمی بر‌عهده دارند که از هم‌اکنون باید اقدام کرد.

در این جلسه که 3 ساعت به طول انجامید، 8 طرح در موضوع تحکیم بنیان خانواده تصویب شد. مهاجرت خواهران طلبه به مدارس شبانه‌روزی دختران، دوره‌های بازآموزی مدرسان آموزش خانواده، آموزش معیارهای انتخاب همسر ویژه سربازان، حمایت از قربانیان جرایم و آسیب دیدگان اجتماعی و آموزش ارتباط مؤثر زوجین از جمله طرح‌های مصوب در این جلسه بود.

همچنین طرح مشاوره قبل از طلاق، طرح رحمت ویژه بانوان خانه‌دار، آموزش ویژه سربازان لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) و کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان با موضوع ارتباط مؤثر زوجین و معیارهای انتخاب همسر در جلسه کارگروه زنان و خانواده استان به تصویب رسید.

کد خبر 99434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز