همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باکری حدفاصل پل ایرانپارس تا جنوب پل شهید همت، ترافیک محدوده شهران و جنت آباد تسهیل شده و دو تقاطع باقی مانده این پروژه نیز سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر مازیار حسینی در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باکری حدفاصل پل ایرانپارس تا جنوب پل شهید همت، گفت: من هیچ نقشی در مدیریت این پروژه نداشتم و همه آن در زمان مهندس دنیا مالی انجام شد و این پروژه با همراهی مردم و شهرداری منطقه و تلاش همکاران فنی و عمران در رفع معارضان به نتیجه رسیده است و امروز شاهد افتتاح پنجمین تقاطع از هفت تقاطع این بزرگراه هستیم.

حسینی افزود: دو تقاطع باقی مانده این بزرگراه در تقاطع لاله و همچنین اتصال به اتوبان تهران-کرج سال آینده افتتاح می شود که عملیات عمرانی و آسفالت حدفاصل شهید همت تا بزرگراه حکیم تا پایان سال انجام می شود و اتصال آن به بزرگراه تهران-کرج نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که با افتتاح این بزرگراه ترافیک محدوده شهران و جنت آباد تسهیل می شود، گفت: استفاده از بتن مناسب و مهندسی نور اقدام مناسبی است که انجام شده و همه این فعالیت ها در زمینه بهینه کردن هزینه و زمان و کیفیت بیشتر پروژه ها خواهد بود.

حسینی خاطر نشان کرد: همه هفت تقاطع این بزرگراه از نظر معماری وطراحی با هم متفاوتند که به تنوع بصری پل ها کمک می کند و نقش مهمی در آراستگی و جلوه زیبایی تهران دارد. 

وی افزود: با افتتاح این فاز از این پروژه چهار کیلومتر از کل پروژه افتتاح شده است و ادامه آن تا اتوبان تهران –کرج با طول 6/2 کیلومتر در فاز بعدی افتتاح می شود.

به گفته حسینی، طی چهار سال گذشته 116 کیلومتر اتوبان به اتوبان های تهران ورینگ های داخلی و خارجی افزوده شده است.

بر اساس این گزارش، بهبود وتکمیل شبکه بزرگراهی تهران وکاستن ترافیکی منطقه شهران و جنت آباد و تسهیل در رفت و آمد شهروندان و تقسیم بار ترافیکی بزرگراه های شیخ فضل الله نوری، یادگار امام و شهید همت از اهداف این پروژه است.

همچنین کاهش ترافیک ورودی و خروجی آزاد راه تهران-کرج و بزرگراه های ستاری ،یادگار امام و شیخ فضل الله و تقسیم ترافیک بزرگراه های تهران کرج و رسالت و همت و سهولت ترافیک برای مسیرهای غرب تهراان و حذف چراغ تقاطع اتوبان همت با جنت آباد از تاثیرات ترافیکی این پروژه است.

بر این اساس، هزینه های اجرایی پل همت 5/103 میلیارد ریال و هزینه اجرای محور آسیا 50 میلیارد ریال بوده است که با راهکارهای ارائه شده و عبور از معارضین ملکی و تاسیساتی بالغ بر 57 میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های اجرایی این بخش از پزوژه شده است.

کد خبر 99340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز