فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: 3‌هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد و اکثر جاده‌های کشور ایمن نیستند و استانداردهای لازم را ندارند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس گفت: اکثر جاده‌های پرتردد و دو طرفه در کشور در لیست جاده‌های پرخطر قرار دارند و بیشتر جاده‌های کشور پاسخگوی حجم ترددها نیستند.

وی اظهار داشت: اکثر جاده‌های کشور ایمنی و استاندارد لازم را ندارند، هر چند وزارت راه در این زمینه تلاش‌هایی کرده است اما بودجه این وزارتخانه نیز محدود است. وجود 3‌هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور، رقم بالایی است.

سرهنگ اسماعیلی افزود: پیش از این ستاره‌دار شدن جاده‌های کشور را مطرح کرده بودم که براساس آن شرایط و مشخصات هر جاده‌ای ابتدا به رانندگان اطلاع داده می‌شود و این امر میزان سطح خدمات در جاده‌ها و تحقق ایمنی را موجب می‌شود.

وی اظهار داشت: با ستاره‌دار شدن جاده‌ها رانندگان از نوع جاده مطلع شده و در نتیجه به تناسب ستاره جاده دقت بیشتری از خود به خرج خواهند داد.فرمانده پلیس راه افزود: با تحقق این طرح جاده‌ها براساس کیفیت ظاهری، عرض جاده، تعداد باندهای رفت و برگشت، سطح خدمات، چگونگی نصب علائم، تعداد تصادفات، حجم وسایط نقلیه، کیفیت ارائه خدمات پزشکی و امدادی ستاره‌بندی می‌شوند. سرهنگ اسماعیلی گفت: با ستاره دار شدن جاده‌ها پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی نیز نیروهای خود را در نقاط پرخطر مستقر می‌کنند.

فرمانده پلیس راه کشور تأکید کرد: موضوع ترافیک و آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور باید یک دغدغه برای همه باشد و کاهش تلفات جاده‌ای و مشکلات ترافیک باید به یک مسئله ملی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در اکثر کشورها رئیس شورای‌عالی ترافیک نخست‌وزیر یا معاون اول رئیس‌جمهور است اما در ایران اینگونه نیست. با شرایط فعلی و دغدغه نبودن تلفات جاده‌ای در کشور نباید انتظار بالایی را در این زمینه داشته باشیم.سرهنگ اسماعیلی تأکید کرد: 23‌هزار کشته تصادفات رانندگی و بحث ترافیک باید به‌عنوان اولویت‌های کشور مدنظر سران 3 قوه باشد.

کد خبر 99196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز