صالح مطلق، رهبر جبهه گفتمان ملی عراق که گروهی سنی وابسته به بعثی‌هاست به‌دنبال ممنوعیت فعالیت این حزب در انتخابات پارلمانی ماه مارس تهدید کرد که درصورت لغو نشدن این تحریم به سازمان ملل و جامعه بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

روز جمعه کمیته بازخواست و عدالت (کمیته ریشه‌کنی بعثی‌ها) صالح مطلق و حزب وی را به‌علت ترویج عقاید حزب منحله بعث و ارتباط رهبران آن با صدام، دیکتاتور سابق، از حضور در انتخابات پارلمانی این کشور منع کرد.

صالح مطلق19دی درواکنش به این موضوع گفت: برخی گروه‌ها در تلاش هستند تا مانع از مشارکت ما در انتخابات پارلمانی شوند اما ما به دادگاه تجدیدنظر مراجعه می‌کنیم. وی مدعی شد: کسانی که پشت این تصمیم ایستاده‌اند می‌خواهند مردم را از انتخابات دور نگه دارند و این همان اقدامی است که در گذشته نیز به زور انجام دادند.

اما من می‌گویم ما به انتخابات می‌رویم تا امور را تغییر دهیم. در حالی که بند هفتم قانون انتخابات عراق بر جلوگیری از حضور شخصیت‌ها، نیروهای بعثی و وابستگان آنها در انتخابات تاکید دارد

19 دی رهبران فهرست العراقیه هم با انتشار بیانیه‌ای تصمیم کمیته بازخواست و عدالت را غیرقانونی توصیف و اعلام کردند وجود این کمیته به‌خودی خود مغایر با قانون اساسی عراق است. در این بیانیه آمده است: درصورتی که نام صالح مطلق به فهرست نامزدها افزوده نشود، تصمیم برای شرکت کردن یا نکردن فهرست العراقیه در انتخابات پارلمانی عراق یک روز پیش از انتخابات اتخاذ خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات عراق19 دی اعلام کرد در عرض چند روز آینده درخصوص ممنوع کردن فعالیت14 حزب و فعال سیاسی در انتخابات ماه مارس، به‌علت ارتباط رهبران آنها با صدام، دیکتاتور سابق این کشور، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 99116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز