همشهری آنلاین: عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات در مجلس شورای اسلامی خبر داد که گزارش نهایی این کمیته فردا در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

کاظم جلالی که با مهر گفتگو می کرد، با اشاره به ارائه گزارش کمیته ویژه به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تصمیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیته ویژه قرار است فردا در در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی به سمع نمایندگان برسد.

نماینده مردم شاهرود در خانه ملت، در خصوص محورهای گزارش کمیته ویژه گفت: گزارش نمایندگان شامل یک گزارش اجمالی و پیوست‌ها و تفصیلات آن است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پیرامونی آن، بازداشتگاه کهریزک یکی از محل‌های نگهداری دستگیرشدگان اغتشاشات خیابانی بود که پس از اتفاقاتی که در آن بوقوع پیوست، با دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی بازداشتگاه کهریزک بسته شد. ضمن اینکه نمایندگانی از مجلس نیز به دستور دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای ویژه را درخصوص بررسی حوادث بازداشتگاه ها تشکیل داده بودند که گزارشهای این کمیته نیز بر اساس اعلام نظر برخی از اعضای آن آماده شده ولی تا کنون اعلام نشده است.

سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز 28 آذرماه در اطلاعیه‌ای کشته شدن سه نفر از دستگیرشدگان در بازداشتگاه کهریزک را قتل عمد به دلیل ضرب و جرح و ونه بیماری مننژیت اعلام کرد و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان پرونده کهریزک خبر داد.

کد خبر 99081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز