گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران دلیل زیان‌ده بودن نیمی از شرکت‌های کارگزاری بورس کالای ایران را اعلام کرد.

علی اکبر هاشمیان، در جریان برگزاری نشست مشترک اعضای کانون‌های بورس و اوراق بهادار و نهادهای مالی در سومین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی‌سازی‌ درباره علل زیان ده بودن شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس کالا، گفت: شرکت‌های کارگزاری به 2 دلیل زیان‌ده شده‌اند و حتی برخی از آنها با خطر ورشکستگی مواجه هستند.

این دو دلیل ناشی از رقابت منفی و ناسالم کارگزاران در دادن تخفیف‌های خارج از چارچوب و همچنین دریافت نکردن 10 درصد ارزش معامله برای پوشش ریسک از مشتریان است. وی ادامه داد: با توجه به الزامات قانونی نمی‌توانیم در این بخش دخالت کنیم اما به سازمان بورس اوراق بهادار پیشنهاد داده‌ایم 10 درصد پوشش ریسک هر معامله به 5 درصد کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت بورس کالا در پاسخ به سؤال دبیر کل کانون کارگزاران بورس مبنی بر اینکه فعالیت شرکت‌های کارگزاری دارای رتبه در بورس کالا چه زمانی فراهم خواهد شد، پاسخ داد: علت این موضوع محدودیت فضای کنونی ساختمان بورس است که حداکثر تا 28 کارگزار امکان فعالیت در بورس کالا را دارند اما با استقرار بورس کالا در ساختمان جدید، امکان حضور 40 کارگزار در تالار اصلی و 14 کارگزار دیگر در تالار فرعی وجود خواهد داشت.

هاشمیان با اشاره به افتتاح ساختمان جدید بورس کالا در آینده‌ای نزدیک خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان پذیرش 10 کارگزار حاضر در 2گروه الف و ب جدول رتبه‌بندی کارگزاران را داریم اما با راه‌اندازی ساختمان جدید، زمینه پذیرش 14کارگزار دیگر از گروه ج این جدول رتبه‌بندی فراهم خواهد شد؛ چرا که با افزایش تعداد کارگزاران، سود شرکت بورس کالا نیز افزایش خواهد یافت

کد خبر 99013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز