همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از عرضه تمام محصولات پتروشیمی در بورس تا پایان سال ۸۷ خبر داد.

داوود شاددل با اشاره به این که تا پایان سال تمام محصولات از طریق بورس عرضه می‌شود، گفت: تمام محصولات پتروشیمی در بورس ثبت و پذیرش سپس در رینگ کالا عرضه می شود.

به گزارش شانا، وی ادامه داد: بر همین اساس مصوبه بهمن ماه سال گذشته هیات وزیران برای عرضه کل محصولات در بورس ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: با عرضه کالا در بورس بدون حضور خریدار و فروشنده و اعمال فشار از سوی آنها کالا در یک بازار سالم به دست مصرف کننده خواهد رسید، عرضه کالا در بورس کالا به منظور حذف رقابت‌ها و رانت خواری ها، کاهش فساد اداری و بوروکراسی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، اظهار داشت: هم اکنون ۶ نوع محصول پتروشیمی باقی‌مانده، در حال گذراندن مراحل ثبت و پذیرش در سازمان بورس کالا هستند.

وی با اشاره به این که عرضه محصولات از طریق بورس یک کار نو و جدید در کشور است، ادامه داد:  مشتریان محصولات پتروشیمی با نحوه کار بورسی و کارگزاران بورس با نوع، کاربرد و کیفیت محصولات آشنایی اندکی داشتند.[مفاهیم بورس: کارگزار]

وی توضیح داد: شرکت بازرگانی پتروشیمی دو دوره آموزشی شامل آشنایی مشتریان پتروشیمی با نحوه عرضه کالا در بورس و آشنایی کارگزاران با کاربرد محصولات پتروشیمی برگزار کرده است، دوره آموزشی کارگزاران بورس در منطقه ماهشهر برگزار می‌شود.

شاددل همچنین ادامه داد: افزون بر دوره‌های مزبور، شرکت بازرگانی پتروشیمی در نظر دارد گروهی دوره‌های آموزشی را در شهرستان‌های اصفهان، اراک، شیراز و اهواز، همدان، کرمانشاه، تبریز و ایلام با توجه به این که قطب‌های صنعتی کشور بیشتر در این شهرها مستقرند، برگزار کند.

وی یادآوری کرد: اگر عرضه کالا در بورس جایگاه خود را پیدا کند، بود و نبود شرکت بازرگانی پتروشیمی ضرورتی ندارد، زیرا نقش و انحصار دولت کمتر شده و مشتری در مراکز استان‌ها به مراکز بورس کالا مراجعه و کالای مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که شرکت بازرگانی پتروشیمی از حضور رقبای خارجی در بازار بورس کالای ایران استقبال می‌کند، توضیح داد: چنانچه آنها بتوانند با قیمت‌های داخلی بازار ایران که زیر قیمت‌های صادراتی است، کالا عرضه کنند، صنایع پایین دستی می‌توانند محصولات بیشتری را در اختیار بگیرند.

وی تأکید کرد: در مجموع عرضه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا، مثبت و امیدوار کننده است و با شکستن انحصارها در پیشرفت صنایع پایین دستی و توسعه بهتر صنعت پتروشیمی ایران بسیار مؤثر خواهد بود.

شاددل در باره خصوصی‌سازی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: هدف مسئولان از خصوصی‌سازی کاهش بوروکراسی اداری و کاهش حجم دولت و واگذاری صنایع و واحدهای دولتی به بخش خصوصی و در واقع اعتماد به آنها برای اداره بخشی از اقتصاد کشور است.

وی افزود: قرار شد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک فرآیند زمانی در قالب یک هلدینگ واگذار شود که شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز در این هلدینگ قرار دارد و به عنوان یک شرکت تجاری خصوصی آماده عملیات صادرات و واردات، خرید و فروش، در خدمت صنایع پایین دستی آماده انجام وظیفه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: صنایع پایین دست پتروشیمی نیز می‌توانند از طریق بورس سهام پتروشیمی بخرند و خود سهامدار واحدها و مجتمع هایی باشند که مواد اولیه خود را از آنجا تأمین می‌کنند.

کد خبر 71789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز