همشهری‌آنلاین: شبکه 5 ساخت یک سریال 26 قسمتی را بر اساس کتاب "خاطرات عزت شاهی" به کارگردانی حسن برزیده در دست تهیه دارد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا این سریال در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در دهه فجر سال 89، ساخته خواهد شد. پیش از این قرار بود حق اقتباس و ساخت این مجموعه در اختیار سیما فیلم قرار گیرد. اما در توافقات بعدی، اجرای این طرح توسط گروه فیلم و سریال شبکه 5 سیما و با مشارکت موسسه فرهنگی شهید آوینی انجام می‌شود.

فیلمنامه این سریال را مهدی سجاده‌چی با مشاوره محسن کاظمی، نویسنده و تدوین‌گر کتاب "خاطرات عزت‌شاهی" نوشته است.

گروه فیلم و سریال شبکه 5 سیما در صدد است ساخت این سریال را در شهرک سینمایی دفاع مقدس و با بازسازی فضای وقایع انقلاب در برخی از محله‌های تهران آغاز کند.

سریال "عزت‌شاهی"، در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در دهه فجر سال آینده (بهمن 89)، به کارگردانی حسن برزیده ساخته خواهد شد. سعید سعدی مجری این طرح و محمود اربابی مشاور و ناظر کیفی آن است.

تمام زوایای بیان شده در این اثر منطبق بر مستندات نمونه مکتوب خاطرات "عزت‌شاهی" است. همچنین بنا بر نیاز، از نظرات و کمک‌های شخص عزت‌ شاهی (عزت‌الله مطهری)، استفاده شده است.

در کتاب "خاطرات عزت ‌شاهی" که به همت محسن کاظمی تدوین شده، ناگفته‌های بسیاری از دوران مبارزه و انقلاب، به ویژه حوادث زندان بیان شده است.

این کتاب که سی و یکمین مجموعه از خاطرات تهیه شده در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی است، مقدمه‌ای محققانه و نثر و روایتی جذاب دارد و به دلیل استقبال خوانندگان، توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پانزدهم رسیده است.

محسن کاظمی به خاطر نگارش کتاب "خاطرات عزت شاهی" در بیست‌وششمین دوره جایزه کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 98995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز