مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

ندا انتظامی: شبکه 3 سیما این روزها مجموعه تلویزیونی «بانو»‌ را پخش می‌کند

داستان این مجموعه که برای ایام محرم طراحی و کارگردانی شده‌‌است، در سال 1316 می‌گذرد و به ماجرای کشف حجاب در دوره رضا شاه  اشاره دارد. قصه درباره زنی است که پس از سال‌ها به شهری برمی‌گردد که مردمانش تصوری نادرست درباره او دارند. زن می‌خواهد این تصویر نادرست را عوض کند.

فرید سجادی حسینی این کار را براساس فیلم‌نامه‌ای از نادر وحید کارگردانی کرده‌است. او درباره داستان و ارتباطش با این ایام می‌گوید:«این مجموعه تلویزیونی داستان خانمی را در یک دوره خاص بیان می‌کند. یکی از مسائلی که در آن دوران اتفاق افتاد مخالفت رژیم پهلوی با حجاب و عزای حسینی بود.وقتی ما قصه‌ای را تعریف می‌کنیم که در این فضا می‌گذرد طبیعتاً مرتبط با این ایام خواهد بود. »

فریبا کوثری/عکس ها: پایگاه اینترنتی شبکه 3

سجادی حسینی در پاسخ به این سؤال که «چه کار کردید که این سریال جذاب شود؟» به داستان و کشش‌ فیلم‌نامه اشاره می‌کند:«داستان جذاب است. این داستان به اندازه کافی جذابیت و کشش دارد که بتواند بیننده را با خود همراه کند. یکی  از عوامل جذابیت این‌کار انتخاب همین دوره تاریخی است. ما می‌توانستیم 50 سال قبل یا 20 سال قبل را انتخاب کنیم. اما ما این دوره انتخاب کردیم تا  براساس این دوره مناسبات تاریخی و اجتماعی را به تصویر بکشیم.»

داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، فریبا کوثری، مینا جعفرزاده و زهرا سعیدی از بازیگران قدیمی و حرفه‌ای سینما و تلویزیون هستند که در این کار بازی می‌کنند. دلیل انتخاب این بازیگران را از زبان کارگردان بخوانید:«بازیگران را براساس توانایی و استعداد و همسان بودن جنس بازی‌ بازیگران با فیلم‌نامه انتخاب کردیم.»

اما بخش دیگر بازیگران جوانی هستند که در این کار بازی دارند. سجادی حسینی در این باره می‌گوید:«زمانی که نیاز به یک جوان داریم، باید به سراغ  بازیگران جوان برویم. نمی توانیم یک بازیگر مسن را گریم کنیم که مثلاً جوان شود! اما در انتخاب بازیگران جوان دقت کردیم که بتوانند با قصه و فضا هماهنگ و با نظر کارگردان همسو شوند. اگر این اتفاقات بیفتد نتیجه کار خوب خواهد شد.»

نمایی از دکور سریال بانو

ساره بیات، محمدرضا حقگو، خسرو دستگیر، کاوه خداشناس، شهاب کسرایی، احمد ریحانه، سحر نوری و... دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

او در مقام کارگردان از بازی بازیگران  چه حرفه‌ای‌ها و چه جوانان راضی است.

معمولاً تمام کارهایی که در گذشته اتفاق می‌افتد در شهرک سینمایی تصویربرداری می‌شود. اما اگر شما از فضاهای تکراری خسته شدید و دلتان دیدن یک مجموعه تلویزیونی می‌خواهد که فضای تصویری‌ آن تازه باشد، می‌توانید حسابی خوشحال شوید، چرا که اعضای گروه برای تصویربرداری به شهر یزد رفته‌اند و تصاویری را ضبط کرده‌اند که کمتر در تلویزیون دیده شده‌است. دلیل این انتخاب به نگاه فرهاد ویلکیجی به عنوان طراح صحنه برمی‌گردد. سجادی حسینی می‌گوید:«بخشی از دکور این کار ساخته شد، بخشی بازسازی و بخش دیگر همان‌طور که بود در کار استفاده شد.»

به گفته کارگردان مجموعه« بانو» انتخاب شهر یزد به دلیل بافت سنتی، قدیمی  و البته تکراری نبودن آن بوده ‌‌است. مجموعه تلویزیونی« بانو» که با تهیه‌کنندگی محمد بیگ‌زاده تولید شده هر شب ساعت 19و45 از شبکه سه پخش می شود.

کد خبر 98008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز