همشهری آنلاین: چهل و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی پنجشنبه 17 دی بر سر مزار آن مرحوم در ابن بابویه شهرری با حضور مسوولان، ورزشکاران، پیشکسوتان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم رئیس فدارسیون کشتی، فرماندار، سردار آقا میر رئیس سازمان بسیج کشور، دبیر فدارسیون کشتی و بسیاری از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی رشته کشتی و سایر رشته‌ها نیز حضور داشتند.

همچنین علی سعیدلو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی نیز دقایقی در مراسم حضور پیدا کرد.

فرماندار شهرستان ری در این مراسم با تقدیر از همه کسانی که در مراسم حضور پیدا کردند گفت: این عزت‌ها و ارزش‌ها در ورزش باید پایدار و جاودانه بماند.

علیرضا جانه اظهار داشت: تختی قبل از اینکه قهرمان باشد پهلوان بود و تختی به دلیل عزت پهلوانی خود ماندگار شد.

وی ادامه داد: جهان پهلوان تختی اسوه و الگویی برای همه است و نمونه کاملی از جوانمردی، ایثار و گذشت بود.

جانه یکی از خصوصیات قهرمانی را پیروزی در عرصه پیکار و مبارزه ذکر کرد و گفت: این در حالی است که از اساسی‌ترین خصوصیات پهلوانی، غلبه بر هوای نفس و قوه غضب است که اگر بتوانیم بر آن غلبه کنیم پهلوانی را بدست خواهیم آورد و تختی نیز توانست جایگاه خودش را کنترل کند و ایثار و گذشت را به ما بیاموزد.

وی با بیان اینکه بهترین و بزرگترین الگوی ورزشکاران همواره باید مولای متقیان علی (ع) باشد تصریح کرد: ورزشکاران باید از سیره او پیروی کنند و با گذشت و ایثار باید این الگوسازی را برای جوانان انجام دهیم.

وی اطاعت و مطیع بودن و غلبه بر هوای نفس را از خصوصیات مهم پهلوانی ذکر کرد و گفت: حضرت ابوالفضل پهلوانی بود که کسی یارای مبارزه با او را نداشت و در زمان شهادت امام حسن (ع) زمانی که خواست دست بر شمشیر ببرد امام حسین (ع) اجازه این کار را به او نداد.

فرماندار شهرستان ری ادامه داد: در زمان حاضر نیز ما باید همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و در مقابل کسانی که اغتشاش و اخلال در جامعه ایجاد می‌کنند بایستیم و برای حفظ کشور نگاه به رهبر و ولایت داشته باشیم.

مجموعه ورزشی تختی در کنار ابن بابویه ساخته می‌شود 

رییس فدراسیون کشتی گفت: مجموعه ورزشی تختی در کنار ابن بابویه محل آرامگاه جهان پهلوان تختی ساخته خواهد شد.

محمدرضا یزدانی خرم پنجشنبه 17دی در چهل و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بایویه افزود: سازمان تربیت بدنی و فدراسیون کشتی تصمیم گرفته‌اند که ورزشگاهی را در کنار ابن بابویه و آرامگاه جهان پهلوان تختی بسازند.

وی اظهار داشت: تاکنون شش میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال برای خرید زمین هزینه و یک میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال برای خرید سرقفلی آن پرداخت شده که زمین مذکور تا یک ماه دیگر تحویل گرفته خواهد شد.

یزدانی خرم ادامه داد: این مجموعه شامل سالن چند منظوره و استخر است که جوانان این منطقه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در خصوص بازسازی آرامگاه جهان پهلوان تختی نیز گفت: خاندان شمشیری مالک زمین، اجازه بازسازی مقبره تختی را داده‌اند که مقبره تختی به شکل بهتری ساخته خواهد شد.

وی همچنین از مسوولان و شهرداری خواست در سال‌های آینده شرایط بهتری را برای برگزاری مطلوب‌تر مراسم فراهم کنند.

کد خبر 98962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز