همشهری آنلاین: سخنگوی کمیته‌ ویژه‌ مجلس از آماده شدن گزارش کمیته‌ ویژه‌ مجلس برای پیگیری مسائل بازداشت ‌شدگان پس از انتخابات و ارائه‌ آن به رئیس مجلس تا چهارشنبه 16دی خبر داد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه‌ کمیته‌ ویژه‌ مجلس در یکشنبه هفته جاری، خاطرنشان کرد: در این جلسه پیش‌نویس تهیه شده از گزارش به تصویب اعضا رسید و امروز نیز مقدمات کار انجام می‌شود، و امیدواریم بتوانیم آن را فردا تحویل رییس مجلس بدهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بحث نحوه قرائت این گزارش را در اختیار رئیس مجلس عنوان کرد و گفت: هیئت رئیسه‌ مجلس در مورد این‌که به چه صورت و در چه زمانی این گزارش قرائت شود، نظر خواهد داد.

نماینده‌ شاهرود در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود دو گزارش یکی برای اطلاع نمایندگان و یکی برای انتشار عموم تهیه شده است نیز، گفت: گزارش تهیه شده گزارش اجمالی است، اما تفصیل‌ها در اختیار رئیس مجلس است و ایشان تصمیم می‌گیرد که آیا به رئیس قوه‌ قضاییه بدهد یا خیر؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری با رد برخی ادعاها مبنی بر فشار برخی اعضای کمیته برای عدم قرائت گزارش، تصریح کرد: دوستان کمیته با نهایت همدلی کار را به پیش برده‌اند و همه بر این مسئله تاکید داشتند که اصل 67 قانون اساسی را که برای آن سوگند یاد کرده‌اند رعایت کنند و مسائل کل نظام نیز در این مسئله دیده شود.

وی اضافه کرد: مسلما گزارش، نظرات صد در صد اعضا نیست و ممکن است اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد، اما آنچه نهایی شده نظر کلیه‌ اعضای کمیته است.

جلالی هم‌چنین با تاکید بر این‌که افشا شدن بندهایی از این گزارش را به صلاح نمی‌دانم، گفت: باید این گزارش در اختیار رئیس جلسه قرار گیرد و ایشان به این تصمیم برسد که چه بخش‌هایی قرائت شود.

کد خبر 98822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز