دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

علی شاکری: میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا با گفت‌وگوی دیروز مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با فدراسیون بسکتبال وارد فاز تازه‌ای شد

موضوعی که هفته‌هاست تبدیل به سوژه داغ رسانه‌‌ها شده و باعث ایجاد تردید و ابهام در برگزاری این بازی‌ها شده است. 18 آذرماه مجمع عمومی کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا در هتل المپیک تهران برگزار شد و محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران برای دومین بار با رای روسای فدراسیون‌های این منطقه به عنوان رئیس «وابا» ابقا شد و بعد از آن موافقت حاضران را برای میزبانی مسابقات باشگاه‌های غرب قاره برای معرفی بهترین‌ها در مرحله‌نهایی باشگاه‌های آسیا در ایران گرفت. بعد از چند روز مسئولان ذوب‌آهن به عنوان یکی از دو تیم ایرانی شرکت‌کننده درصدد گرفتن میزبانی برآمدند و رایزنی‌های خود را با فدراسیون بسکتبال آغاز کردند.

مهرام هم رقیب ذوب‌آهن برای به دست آوردن میزبانی بود. سرانجام پس از بررسی‌های زیاد مسئولان بسکتبال با اعلام خبر رسمی میزبانی اصفهانی‌ها به کشورهای عضو، موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند اما همه چیز در همین یکی، دو ماه تغییر کرد و مسئولان ذوب‌آهن اعلام کردند که با ارزیابی هزینه‌ها قادر به انجام این مسابقات با حضور 10 تیم در اصفهان نیستند.

واکنش فدراسیون

بعد از اعلام انصراف ذوب‌آهن، فدراسیون بسکتبال و به خصوص شخص مشحون اعلام کرد با منتفی شدن میزبانی ذوب‌آهن، آنها مسئول خدشه‌دار شدن اعتبار بسکتبال ایران و جرایم احتمالی خواهند بود. در حالی که این موضوع باعث سردشدن روابط دو طرف شده بود و فدراسیون هم هنوز منتظر اعلام پس گرفتن انصراف ذوب‌آهن بود. گنجی مدیرعامل باشگاه مهرام در گفت‌وگویی خبر از میزبانی مشروط این تیم با حضور 5 تیم از 10 تیم شرکت‌کننده داد؛ موضوعی که با قانون (وابا) مبنی بر حضور دو تیم از هر کشور مغایر بود و به نوعی نیز باعث خارج شدن ذوب‌آهن، نایب‌قهرمان فصل پیش از فهرست تیم‌های شرکت‌کننده می‌شد.

به نظر می‌رسد مسئولان بسکتبال در حال رایزنی با مهرامی‌ها برای برگزاری این بازی‌ها با حضور10 تیم در تهران هستند و میزبانی ذوب‌آهن هم منتفی شده بود. دیروز اصغر دلیلی مدیرعامل ذوب‌آهن بار دیگر با صحبت‌هایش اختلافات به‌ وجود آمده میان باشگاه و فدراسیون را بیشتر کرد.

تکذیب درخواست مکتوب

مدیرعامل ذوب‌آهن با تاکید دوباره بر اینکه این باشگاه هرگز متقاضی رسمی برگزاری رقابت‌های غرب آسیا نبود، گفت: «بعد از آنکه حضورمان در رقابت‌های غرب آسیا قطعی شد بارها برای امتیاز میزبانی این بازی‌ها ابراز تمایل کردیم اما درخواستی مکتوب به فدراسیون ارائه نکردیم که بابت آن محکوم به برگزاری این مسابقات در اصفهان باشیم.»دلیلی، در مورد شرایط این باشگاه اصفهانی برای برگزاری این بازی‌ها گفت: «از اینکه مسابقات در اصفهان برگزار شود استقبال می‌کنیم، اما فقط در صورتی این مسئولیت را می‌پذیریم که مسئولان سازمان تربیت‌بدنی یا فدراسیون بسکتبال از لحاظ مالی به ما کمک کنند.

در غیر این صورت، هیچ تضمینی برای برگزاری این مسابقات نمی‌دهیم.»وی در پاسخ به این سئوال که در صورت پذیرش یا میزبانی مشروط مهرامی‌ها و انجام مسابقات با 5 تیم، ذوب‌آهن حذف خواهد شد، گفت: «اگر قرار باشد یک تیم برای یک مسابقه و به نوعی حذف 5 تیم دیگر تصمیم بگیرد باید در نظم و انضباط مسابقه‌ها شک کرد.»

مشحون: آنها زیر حرفشان زدند

در پی گفت‌وگوی دیروز مدیرعامل ذوب‌آهن محمود مشحون پاسخگوی سئوالات همشهری در این زمینه بود.

  • آقای مشحون مدیرعامل ذوب‌آهن دیروز درخواست مکتوب میزبانی را تکذیب کرد.

آنها به راحتی همه چیز را تکذیب می‌کنند و با حضور نماینده‌شان همه اطلاعات لازم از اسکان در هتل، ترانسپورت و هزینه‌های دیگر را از ما گرفتند و سپس اعلام رسمی میزبانی این باشگاه را به ما اطلاع دادند. جای تاسف دارد که به این راحتی بعضی‌ها با آبروی بسکتبال ایران بازی می‌کنند.

  • با این حساب، میزبانی مهرام به جای ذوب‌آهن قطعی است؟

خیر، مهرام فقط حاضر به میزبانی با حضور 5 تیم است و این برخلاف قانون (وابا) است.

  • ولی اعلام شده که مهرام با کمک مالی فدراسیون پذیرفته که عهده‌دار میزبانی این بازی‌ها با حضور 10 تیم باشد؟

فدراسیون با بودجه محدودش هیچ کمک مالی نمی‌تواند چه به مهرام و چه به ذوب‌آهن بکند. کمک‌های ما بیشتر معنوی است تا مالی. با کمک آقای سعیدلو تلاش می‌کنیم در زمینه برگزاری بازی‌ها و گرفتن تخفیف هتل‌ها به برگزار‌کنندگان کمک کنیم.

  • برای شما مهم است که چه تیمی از ایران به مرحله نهایی بازی‌ها صعود کند؟

برای ما مهم‌ترین اصل، راهیابی قوی‌ترین تیم ایران به مسابقه‌های باشگاه‌های آسیاست و مطمئنم هر تیم چه ذوب‌آهن و چه مهرام انتخاب شوند، بخت اول قهرمانی در قاره خواهند بود.

کد خبر 98682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز