جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: اساس فعالیت‌های شهرداری تهران بر پایه توسعه محلی استوار است و طرح جهادی 137 اصلی‌ترین بسترساز توسعه محلی محسوب می شود.

به گزارش سما محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در جمع اعضای شورایاری محلات منطقه 8 در آخرین روز برگزاری طرح جهادی 137 در این منطقه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود آن‌که به دلیل شروع فصل سرما و بارش باران طرح جهادی 137 در برخی از مناطق به کندی صورت گرفت اما در هر صورت تمام پروژه‌هایی که در طرح جهادی 137 برای مناطق 22 گانه شهر تهران مشخص شده بود باید اجرا شود.
وی تصریح کرد: اگر توسعه محلی هدف اصلی شهرداری باشد بسیاری از مشکلات در حوزه خدمات شهری، اقتصاد شهری و... از بین خواهد رفت.
شهردار تهران ضمن تاکید بر آن‌که در هر محله تهران باید یک سرای محله وجود داشته باشد گفت: باید در سرای محله‌ها خانه بهداشت، سلامت و فرهنگ احداث شود و شهرداران محله‌ها به شکلی موثر در رفع مشکلات محله‌شان بکوشند.
وی تصریح کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی مدعی هستیم که عملکرد مناسبی داشته‌ایم زیرا در حال حاضر هیچ پروژه نیمه‌تمامی در تهران وجود ندارد که در دستور کار شهرداری قرار نگرفته باشد.
وی خاطرنشان کرد: سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی قابل قیاس با گذشته نیست زیرا بارها در بازدیدهای غیرمحسوس از پروژه‌های عمرانی سرعت عمل پیش‌روی کارها را به چشم دیده‌ام.
وی با تاکید بر آن‌که در شهرداری تهران نباید هیچ‌گونه سود و منفعت‌طلبی را مد نظر قرار داد، گفت: اگر قرار باشد انتفاع هدف شهرداری باشد نباید بسیاری از طرح‌ها اجرا شود و در واقع نگاه شهرداری‌ها نباید نگاهی اقتصاد محور باشد.قالیباف همچنین بر تغییر نگاه و روند در شهرداری تهران تاکید کرد و اظهار داشت: تمام مشکلات و دغدغه‌های شهروندان باید دغدغه شهرداری محسوب شود و حتی در حوزه‌هایی که جزو وظایف شهرداری محسوب نمی‌شود باید فعالیت‌های اساسی صورت گیرد.
شهردار تهران در پایان گفت:  طرح جهادی 137 در 100 محله شهر تهران به‌طور ویژه، تکرار خواهد شد، زیرا با گذراندن دو دوره طرح جهادی در این محله‌ها شهروندان هنوز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.
کد خبر 9861

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز