گروه حوادث: با اثبات ادعای متهمان پرونده قیامدشت مبنی بر اینکه در جریان ماجرای جنجالی زن جوان در این منطقه، زور و تهدیدی در کار نبوده است

آنها از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و به تحمل 100 ضربه شلاق محکوم شدند. رسیدگی به این پرونده جنجالی، 12 آبان امسال و با شکایت یک زن در دستور کار ماموران کلانتری قیامدشت قرار گرفت. این زن مدعی بود 4 مرد ناشناس زمانی که او در حال رفتن به خانه بوده، با تهدید چاقو، به زور وی را سوار خودرویی کرده و با کشاندن به بیابان‌های اطراف قیامدشت مورد اذیت و آزار قرار داده‌اند. بعد از آن نیز 2 مامور قلابی به این افراد پیوسته و آنها نیز همین جرم را مرتکب شده‌اند.

با پیگیری ماجرا توسط قاضی جورابراهیمیان، بازپرس پرونده، همان شب 2 نفر از متهمان دستگیر و به‌دنبال آنها نیز بقیه متهمان توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به دادسرا، تحقیقات اولیه از آنها آغاز شد اما در این تحقیقات مشخص شد ماجرا با آنچه زن جوان گفته بود و برخی از روزنامه‌ها نیز آن را منتشر کرده بودند، تفاوت زیادی دارد.

یکی از متهمان که از قبل با این زن آشنایی داشت مدعی شد: شب حادثه با این زن تماس گرفتم و با هم قرار ملاقات گذاشتیم. وقتی او به محل قرار آمد، سوار خودروام شد و با هم به طرف بیابان‌های اطراف قیامدشت به راه افتادیم. در همین حال 3 نفر دیگر از دوستانم که از قبل با هم هماهنگ شده بودیم نیز سوار بر خودرویی دیگر به‌دنبال ما به راه افتادند. وقتی وارد بیابان شدیم، در گوشه‌ای توقف کردم و با زن جوان رابطه نامشروع برقرار کردم.

دوستانم نیز همین کار را انجام دادند اما در همین هنگام 2 مرد موتور سوار که در حال عبور از آن حوالی بودند با مشاهده نور چراغ خودروی ما، متوجه ماجرا شده و به طرفمان آمدند. یکی از آنها که به‌نظر می‌رسید سرباز باشد، ما و زن جوان را تهدید کرد و بعد آنها زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

بعد از اظهارات متهمان و تحقیقات انجام شده، بازپرس پرونده که متوجه شده بود بر خلاف اظهارات زن جوان، آدم‌ربایی در کار نبوده است، پرونده را به خاطر رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد اما پرونده به خاطر یک اشتباه از دادسرای جنایی سر درآورد و از همان زمان به روزنامه‌ها کشیده شد.

ماجرای این پرونده در برخی روزنامه‌ها به‌گونه‌ای انعکاس یافت که رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند و به دستور رئیس قوه قضاییه رسیدگی ویژه به این پرونده آغاز شد.

براساس این گزارش، جلسه محاکمه 6 متهم پرونده به اتهام تجاوز به عنف در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران در حالی برگزار شد که شاکی در جلسه دادگاه حضور نداشت. این زن بعد از اعلام شکایت اولیه، دیگر ماجرای پرونده را پیگیری نکرد و با نقل مکان به نقطه نامعلومی در جلسات دادگاه حضور پیدا نکرد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری استان تهران، متهمان مدعی شدند که از قبل زن جوان را می‌شناختند و به زور و تهدید او را سوار خودرو  نکرده‌اند. با توجه به اینکه یکی از متهمان مدعی شده بود که از قبل با زن جوان تلفنی در ارتباط بوده و حتی بین آنها پیامک نیز رد و بدل شده است،

قاضی ساعی- رئیس شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران- دستور بررسی‌های مخابراتی درخصوص ادعای این جوان را صادر کرد تا اینکه گزارش مخابرات نشان داد که حرف‌های متهم درست بوده و این مرد جوان از قبل با شاکی پرونده در ارتباط بوده است.

به این ترتیب بود که متهمان در آخرین جلسه محاکمه، از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و در نهایت، به اتهام رابطه نامشروع به تحمل 100 ضربه شلاق محکوم شدند.

کد خبر 98579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز