مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با ورود اولین قطار از سری جدید واگن‌ها و تجهیزات مترو، امکان بهره‌برداری از ایستگاه قیطریه فراهم شده است.

مهندس جعفر ربیعی روز شنبه 12 دی در حاشیه مراسم ورود نخستین قطار از سری جدید واگن‌ها و تجهیزات مترو با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از اواخر دی ماه هر ماه 2 قطار و از شهریور سال آینده هر ماه باید 3 قطار وارد خطوط  مترو شوند که تحقق این مهم منوط به تامین به موقع و مستمر اعتبارات لازم است.

وی ادامه داد: در صورتیکه اعتبارات مورد نیاز برای ورود واگن‌های جدید به طور مرتب و به موقع تامین شود با ورود قطارهای جدید ضمن کاهش سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های تازه به بهره برداری رسیده مترو فاصله حرکت قطارها در خطوط داخلی مترو از 4 دقیقه به 2 دقیقه کاهش خواهد یافت .

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه علاوه بر قطارهای خطوط داخلی، قرارداد خرید 160 واگن دو طبقه و 38 لوکومتیو نیز برای خط تهران - کرج منعقد شده است که این واگن‌ها و لوکومتیوها نیز به مرور وارد کشور خواهند شد.

وی با بیان اینکه سری دیگری از تجهیزات و واگن‌های مترو به گمرک رسیده است گفت: در حال حاضر 3 قطار خطوط داخلی و 14 لوکومتیو و 15 واگن 2 طبقه جدید در گمرک هستند و برای ترخیص و ورود این واگن‌ها باید 55 میلیارد تومان توسط دولت و شهرداری پرداخت شود.

ربیعی ادامه داد: شهرداری تهران 25 میلیارد تومان برای این واگن ها پرداخت کرده و اکنون منتظر پرداخت سهم دولت هستیم که قول های مساعدی در این زمینه داده شده و در مجموع وضعیت خوبی و قابل قبولی در این راستا به وجود آمده است .

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد : نخستین قطار از سری جدید تجهیزات مترو در خط یک فعال خوهد شد تا بتوانیم خدمات رسانی در ایستگاه قیطریه را که از مدتی پیش تکمیل و آماده بهره برداری بوده آغاز کنیم و در صورتی که روند ورود واگن‌های و تجهیزات جدید مترو بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته صورت گیرد سال آینده تحول خوبی در بخش بهره برداری مترو صورت خواهد گرفت و سرفاصله حرکت قطارها و ازدحام در مترو کاهش خواهد یافت.

وی افزود: قطارهای جدید مجهز به مانیتورهای بدون صدا و دوربین هستند که این دوربین‌ها به گونه‌ای تعبیه شده که کل واگن را تحت پوشش قرار می‌دهد همچنین نصب مانیتورهای اطلاع‌رسانی باعث می‌شود که قطارها برای کنترل داخلی توسط مرکز فرمان مترو و راهبر قطار قابل مشاهده باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه روند آمدن قطارها تا یک سال و نیم آینده متوقف نمی‌شود، در مورد نخستین قطار از سری جدید قطارهای مترو گفت: این قطار توسط کارخانجات داخلی و متخصصان داخلی ساخته شده است و از جمله قطارهایی بوده که باید ظرف یک سال و نیم آینده به طور کامل به متروی تهران تحویل داده شود.

کد خبر 98548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز