همشهری آنلاین: مجری طرح توسعه فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) از آغاز عملیات ساخت مترو این فرودگاه‌ طی هفته‌ جاری خبر داد و گفت: این ایستگاه ادامه خط یک و از ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) به فرودگاه امام و سپس به شهر جدید پرند متصل می‌شود.

غلامرضا شیرازیان مشاور وزیر راه و ترابری در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: این طرح کار مشترک بین شرکت مترو تهران، وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اگر همه شرایط آن به ویژه اعتبارات تامین شود، یکساله به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای توسعه فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: تکمیل فاز دو فرودگاه امام طی یک برنامه پنج ساله در این کارگروه تصویب شده است که بودجه اجرای آن از سال آینده اختصاص می‌یابد.

شیرازیان با اشاره به نیاز خدمات زیربنایی هتل، ترمینال دو، ترمینال زیارتی، ساخت باند دو فرودگاه امام و شهر فرودگاهی اظهار کرد: امسال 100 میلیارد تومان بودجه به فرودگاه امام اختصاص یافت که 34 میلیارد تومان آن به عنوان بودجه مطالعاتی فاز 2 فرودگاه امام خمینی اختصاص یافت و بقیه برای تکمیل پروژه‌های فاز یک فرودگاه تخصیص یافت.

مشاور وزیر راه و ترابری گفت: با توجه به اهمیت فرودگاه امام خمینی در کشور و نیاز کشور به فرودگاه‌ هاب بین‌المللی 300 میلیارد تومان بودجه اجرایی برای سال آینده از مجلس شورای اسلامی درخواست شده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیات مدل اقتصادی سرمایه‌گذاری ترمینال دو فرودگاه امام خمینی (ره) تصویب شد و جزئیات این مدل نیز در شرکت فرودگاه‌های کشور در حال بررسی است که ظرف یکی دو هفته آینده قرارداد آن منعقد و عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

کد خبر 101136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز