چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای اتفاقات ساختارشکنانه در روز عاشورای حسینی را محکوم کرد.

همچنین علی‌اکبر ناطق‌نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در سخنانی خواستار آگاهی مردم درباره وقایع روز عاشورا شد. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیامی در این‌باره صادر کرد.

دعوت به شکیبایی

در بیانیه مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: حوادث تاسف‌بار روز عاشورا در خیابان‌های تهران این نگرانی را در میان دلسوزان واقعی نظام و قاطبه مردم عمیق‌تر کرده است که معاندین ضمن نفوذ در میان معترضین، با دلایل غیرمنطقی «هدف وسیله را توجیه می‌نماید» حاضرند برای مطامع زودگذر دنیوی خویش، علاوه بر استفاده ابزاری از نظام اسلامی و کلیت آن، عاشورا و فرهنگ عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی سرور شهیدان را نیز مخدوش نمایند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکومیت شدید اتفاقات ساختارشکنانه روز عاشورا، ضمن دعوت همگان به بردباری، صبوری و شکیبایی، از مسئولان و مردم همیشه در صحنه می‌خواهند که نگذارند مخالفان اصل نظام و مشی اعتدال اسلامی، بیش از این با کارهای افراطی و تفریطی آب بر آسیاب کسانی بریزند که در طول تاریخ آرمان‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) در ظلم‌ستیزی را دشمن اصلی خویش می‌دانستند و امروز با همه راه‌های ممکن به مقابله با این فرهنگ اصیل اسلامی برخاستند.

قیام برای اصلاح جامعه

علی‌اکبر ناطق‌نوری هم درباره وقایع روز عاشورا، هوشیاری مردم را خواستار شد و گفت: مردم باید آگاه باشند و اولا حساب این اقلیت را از کسانی که ممکن است حرف و نقد هم داشته باشند، ولی پایبند به قانون اساسی، ارزش‌ها و ولی‌فقیه هستند جدا کنند و ثانیا منتقدان و معترضانی که پایبند به این اصول هستند، هم باید هوشیار باشند و حساب خود را از این اقلیت فریب‌خورده جدا کنند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: کارهایی که به وسیله این گروه کوچک انجام شد بسیار سخیف و زشت بود. ناطق‌نوری کشور را فاقد حزب به معنی واقعی کلمه دانست و ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که دمکراسی آمده ولی ابزار و قواعد پیاده‌سازی صحیح آن دست ما نیست یا خودمان به‌وجود نمی‌آوریم، از جمله اینکه حزب باشد و اساسنامه هم داشته باشد.

به‌دلیل محدودیت اختیارات

محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیام خود نوشته است: اعمالی از قبیل قتل و جراحت عده‌ای از هموطنان و نیروهای پلیس تا برخوردهای موهن و زشت در یکی از مقدس‌ترین مراسم مذهبی کشور حکایت از حوادث تلخی دارد که اگر جلوی آنها گرفته نشود کشور به بحران کشیده می‌شود.

البته بر نیروهای امنیتی و انتظامی است که قاتلین و ضاربین را شناسایی و حمله‌کنندگان به اموال عمومی و اهانت‌کنندگان به مراسم سالار شهیدان را مشخص و به مقامات قضایی تحویل دهند.

کد خبر 98440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز