چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرمولف دانشنامه 14 جلدی موسیقی فلات ایران ساعت 16 روز 15 دی‌ در خانه هنرمندان درباره موسیقی مذهبی ایران سخن می‌گوید.

جهانگیر نصری اشرفی ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این دومین برنامه‌ای است که با همکاری خانه موسیقی در خانه هنرمندان برگزار می‌کنیم و هدف از این مجموعه‌برنامه‌ها که در مرحله اول سه برنامه‌پیش بینی شده است،معرفی موسیقی نواحی ایران در شاخه‌های مختلف است که در برنامه‌دوم به موسیقی مذهبی ایران اختصاص دارد.

به گفته اشرفی در این برنامه علاوه بر وی،عباس شیرزادی آهودشتی و امیر سهرابی به عنوان پژوهشگر حضور خواهند داشت و برخی از چهره‌های نامی موسیقی مذهبی نواحی ایران هم نمونه‌های شاخص این موسیقی را به صورت زنده اجرا خواهند کرد.

نصری اشرفی پیش ازاین در دو دهه متوالی و با بهره‌گیری از تیمی بالای صد نفر از پژوهشگران و مطلعان موسیقی دانشنامه موسیقی فلات ایران را در 14 جلد تدوین کرده بود که به دلیل نبود حامی مالی برای این پروژه عظیم، همچنان در انتظار انتشار باقی مانده است.[دانشنامه 14 جلدی موسیقی فلات قاره ایران در مراحل نهایی]

وی برای دقیق‌تر کردن برخی مدخل‌ها سفرهایی هم به کشورهایی چون تاجیکستان ، ازبکستان و افغانستان داشته است.[گفت وگو با سرمولف دانشنامه موسیقی درباره سفر به تاجیکستان]

کد خبر 98346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز