دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی با تساوی بدون گل در خانه بیرمنگام 2 امتیاز حساس دیگر در نبرد قهرمانی لیگ برتر از دست داد.

صدرنشین لیگ در هفت بازی اخیرش (در همه تورنمنت‌ها) تنها یک برد دارد و برای اولین بار در 34 بازی اخیرش نتوانست گلی بزند ولی بیرمنگام تازه وارد که از هفت بازی اخیرش 17 امتیاز گرفته در اوج است. آنها در 10 بازی اخیرشان بدون شکست بوده‌اند و اگر داور در اعلام آفساید اشتباه نمی‌کرد، گل کریستیان بنیتس می‌توانست گل پیروزی باشد و یک قربانی دیگر بگیرند.

هر چند نتیجه تساوی با توجه به موقعیت‌های خوب چلسی عادلانه به نظر می‌رسد و درخشش جوهارت، دروازه‌بان بیرمنگام و بهترین بازیکن زمین نقش زیادی در ناکامی مردان آنچلوتی داشت. مشکلات چلسی با اخراج دقایق پایانی مالودا بیشتر شد و هافبک فرانسوی در دربی امروز لندن مقابل فولام در استمفوردبریج محروم است.

نیکولا آنلکا و مایکل اسین هم مصدومند و همین مسئله موجب شده آنچلوتی از دروگبا و سالومون کالو بخواهد برای بازی امروز هم بمانند و پس از آن به اردوی تیم ملی ساحل عاج بپیوندند. چلسی با این تساوی 42 امتیازی شد و بیرمنگام با 29 امتیاز در رده هشتم است. آنچلوتی پس از این بازی گفت: «این نتیجه خوبی برای ما نیست، چون خوب بازی کردیم، موقعیت‌های زیادی داشتیم و دروازه‌بان بیرمنگام (جوهارت) چند مهار فوق‌العاده داشت.

نتیجه ناامیدکننده بود، ولی ما نسبت به بازی قبلی مقابل وستهم بهتر بودیم.» این نتیجه تعقیب‌کنندگان چلسی یعنی منچستریونایتد و آرسنال را به کم کردن فاصله و رسیدن به صدر جدول امیدوارتر می‌کند، با این حال آنچلوتی نگران نیست: «هدف ما قهرمانی است. ما هنوز صدرنشین لیگ هستیم. امروز به نیمه راه رسیدیم و صدرنشینی برای ما اتفاق خوبی است.

امیدوارم همین جا بمانیم. این نتیجه خوبی برای ما نبود ولی فکر نمی‌کنم مشکل بزرگی داشته باشیم. بیرمنگام و حریف بعدی ما فولام در وضعیت خوبی هستند و بازی سخت دیگری در پیش داریم.» فولام، حریف امروز چلسی که با 27 امتیاز در رده نهم قرار دارد، شنبه در خانه مقابل تاتنهام به تساوی بدون گل رسید. این تیم هفته قبل توانسته بود منچستریونایتد را با سه گل شکست دهد و به نظر می‌رسد حریف سختی برای چلسی باشد.

اولین پیروزی مانچینی

کمتر از یک هفته از انتخاب روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی منچسترسیتی می‌گذرد، ولی در پیروزی 2 بر صفر این تیم مقابل استوک حداقل خبری از اشتباه‌های خنده‌دار هفته گذشته نبود. همچنین این دومین بازی خانگی بود که سیتی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد، هرچند استوک نمایش بسیار ضعیفی داشت. مانچینی که در اولین مصاحبه‌اش گفته بود روبینیو نقش ویژه‌ای در برنامه‌های او دارد، مهاجم 5/32 میلیون دلاری تیمش را در ترکیب اصلی قرار داده بود ولی او عملکرد ضعیفی داشت و وقتی در اواخر بازی کرگ بلامی به کنار زمین آمد تا جای روبینیو را بگیرد، تماشاگران ایستادند تا مهاجم ولزی تیم‌شان را تشویق کنند. با این وجود مانچو در دفاع از عملکرد روبینیو گفت: «نمایش روبینیو مرا ناامید نکرد. به عقیده من او خوب بازی کرد.

ولی پس از 65 دقیقه او خسته بود فکر می‌کنم آمادگی بدنی او هنوز باید کمی بهتر شود.»مارتین پتروف که در زمان مربیگری مارک هیوز اغلب نیمکت‌نشین بود در دقیقه 28 زننده گل اول سیتی بود و دقایقی قبل از پایان نیمه اول هم کارلوس توز  با زدن گل دوم کار را تمام کرد. مانچینی درباره بازی هم گفت: «خیلی خوشحالم، چون بازی سختی را بردیم. از بازیکنان هم تشکر کردم چون امروز فوق‌العاده بودند.

فکر می‌کنم باید بهتر شویم ولی برای امروز خیلی خوشحالم. خیلی مهم بود که امروز گل نخوردیم و برای من شی (گیون) بهترین دروازه‌بان است.» مانچینی که تیمش با این پیروزی 32 امتیازی شد و در رده ششم باقی ماند، یک بار دیگر گفت که باور دارد سیتی می‌تواند در پایان فصل روی سکوی چهارم بایستد.

پیروزی لیورپول مقابل ولووز 10 نفره

لیورپول هم تنها پس از اخراج جنجالی استفن وارد در دقیقه 53 بود که توانست دروازه ولور همپتون را باز کند و با گل‌های جرارد و بن‌آیون به پیروزی برسد. آندره مارینر داور بازی ابتدا به اشتباه به کریستف برا کارت زرد نشان داد ولی پس از آن بنیتس به فیل داود، داور چهارم اشاره کرد که « وارد» لیوا را هل داده و بدین‌ترتیب او با گرفتن کارت زرد دوم اخراج شد. میک مک کارتی، سرمربی ولووز می‌گوید: «متقاعد نشده‌ام که این صحنه شایسته اخراج بود.

نمی‌دانم که این برخورد چقدر جدی بود. داور احتمالا بازیکن خاطی را به درستی تشخیص داد، ولی کمی کمک گرفت. مطمئن نیستم داور چهارم می‌دانست او چه کسی است ولی آنها (نیمکت لیورپول) به سرعت به او خبر دادند.» لیورپول با این پیروزی 30 امتیازی شد و به رده هفتم صعود کرد.

لیورپول در دو بازی بعدی با آستون‌ویلا و تاتنهام روبه‌رو می‌شود که رقبای مستقیم این تیم در راه کسب رتبه چهارم به شمار می‌روند. جرارد معتقد است که این می‌تواند شروعی برای صعود لیورپول به رده‌های بالای جدول باشد: «وقتی به نتایج مورد انتظار نمی‌رسید، همیشه اعتماد به نفس‌تان آسیب می‌بیند. ولی ما مبارزه می‌کنیم و اعتقادی را که برای تغییر شرایط لازم است به دست می‌آوریم. با نمایشی که مقابل ولووز داشتیم به تدریج در جدول صعود می‌کنیم و می‌دانیم که می‌خواهیم به کجا برسیم.»

کد خبر 98160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز