گروه‌ ورزشی: پس از یک پیروزی آسان مقام تیم دوم ولور همپتون، منچستریونایتد امروز در خانه فولام کار بسیار دشوارتری دارد.

میک مک‌کارتی، سرمربی ولوز با انتخاب تیم دومش برای بازی در اولدترافورد، جنجال زیادی به پا کرد و علاوه بر هواداران این تیم، مربیانی مانند آرسن ونگر هم به این رفتار اعتراض کردند. این بازی آسان به آنتونیو والنسیا فرصت داد ششمین گل این فصلش را به ثمر برساند.

سرالکس فرگوسن برای هافبک اکوادوری‌اش که تابستان امسال با 16 میلیون پوند به عنوان جانشین رونالدو به منچستریونایتد پیوست، زدن 10 گل را به عنوان رکوردی قابل‌قبول انتخاب کرده است. منچستریونایتد در 17 بازی‌اش در لیگ‌برتر 37 گل زده که 9 گل بیشتر از زمان مشابه در فصل گذشته است. دغدغه اصلی فرگوسن بیشتر در خط دفاعی است که اکثر مدافعانش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

ویدیچ، کاپیتان جدید یونایتد هم در بازی سه‌شنبه شب مصدوم شد و اگر به این بازی نرسد، فرگوسن در قلب دفاع از ریچی دلائه، مدافع 21 ساله بلژیکی‌اش در کنار مایکل کریک استفاده می‌کند. یونایتد در‌حال حاضر با 37 امتیاز در رده دوم است و در صورت پیروزی می‌تواند حداقل برای 24 ساعت با چلسی هم‌امتیاز شود. اما فولام، تیم نهم جدول که 23 امتیازی است هم از پیروزی مقابل منچستریونایتد بی‌دفاع ناامید نیست. فولام در هفته هفدهم بازی نکرد و به جای آن در لیگ اروپا به میدان رفت که توانست با پیروزی 3 بر 2 در خانه بازل سوئیس به مرحله حذفی صعود کند. بابی‌ زامورا، خطرناک‌ترین بازیکن فولام خواهد بود که مقابل بازل هم‌ زننده دو گل بود.

امیدواری لیورپول

لیورپول که با پیروزی 2 بر یک مقابل ویگان توانست 27 امتیازی شود و به رده ششم صعود کند، امروز میهمان تیم قعرجدولی پورتسموث است. پورتسموث با مربیگری آورام گرانت چیزی نمانده بود چهارشنبه‌شب چلسی را در خانه‌اش متوقف کند، ولی پنالتی دقایق پایانی لمپارد به داد این تیم رسید. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود لیورپول بازی سختی داشته باشد، ولی نمایش خوب این تیم مقابل ویگان بنیتس را امیدوار کرده که آنها هر چه زودتر به جمع چهار تیم اصلی برگردند.

زننده گل اول لیورپول در آن بازی داوید انگوگ بود که ماسکرانو هم از او تمجید می‌کند. مهاجم 20 ساله فرانسوی در 15 مسابقه‌ای که در غیاب تورس به میدان رفته، توانسته شش گل به ثمر برساند. ماسکرانو درباره هم‌تیمی جوانش که به تازگی با پیشنهاد تیم ملی کامرون برای بازی در جام‌جهانی هم روبه‌رو شده، می‌گوید: «او از فرصتی که به او داده شده استفاده می‌کند و این برای او خیلی مهم است. مردم انتظار دارند که او نمایش تورس را تکرار کند و این کار او را سخت‌تر می‌کند. این ممکن نیست. او همیشه تحت فشار است ولی او کارش را به خوبی انجام می‌دهد و وقتی به بازی رفته، توانسته گل بزند.» زننده گل دوم لیورپول تورس بود که در نیمه دوم به میدان رفت.

مهاجم اسپانیایی به دلیل مصدومیتش، در شش بازی اخیر تنها یک بار در ترکیب اصلی به میدان رفته. این ششصدمین بازی کاراگر با پیراهن لیورپول خواهد بود. در سوی دیگر، آورام گرانت هم به پیروزی فکر می‌کند: «بازی سختی خواهد بود، ولی معتقدم می‌توانیم پیروز شویم. ما مقابل منچستریونایتد و چلسی خوب بازی کردیم ولی به نتیجه‌‌ای که لیاقتش را داشتیم نرسیدیم و امیدوارم شنبه وضعیت متفاوت باشد.»

نوسان آرسنال

آرسنال که با پیروزی در خانه لیورپول به صدر جدول نزدیک شده بود، با تساوی یک بر یک در خانه برنلی بار دیگر از چلسی و یونایتد فاصله گرفت. آرسنال علاوه بر از دست دادن 2 امتیاز، فابرگاس را هم به دلیل مصدومیت از دست داد و کاپیتان اسپانیایی حدود 10 روز غایب خواهد بود.

ولی با وجود مصدومان زیاد آرسنال، ابودیابی معتقد است که آنها باید امروز هال‌سیتی را شکست بدهند: «بازی مقابل برنلی ناامیدکننده بود، چون می‌خواستیم به پیروزی‌های‌مان ادامه دهیم. رقابت در لیگ‌برتر دشوار است ولی مهم‌ترین چیز تمرکز روی بازی مقابل هال‌سیتی است. پیروزی در بازی شنبه خیلی مهم است تا به چلسی نزدیک شویم.» آرسنال در‌حال حاضر با 32 امتیاز سوم است و هال در رده شانزدهم ایستاده.

ادعای ردنپ

پیروزی 3 بر صفر تاتنهام مقابل منچسترسیتی که این تیم را با 30 امتیاز در رتبه پنجم قرار داد، هری ردنپ را متقاعد کرده که تیمش می‌تواند در پایان فصل در رده سوم بایستد. سرمربی تاتنهام معتقد است که عصر چهار تیم برتر به پایان رسیده و تنها چلسی و منچستریونایتد می‌توانند از کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن باشند: «از ابتدای فصل می‌گفتم که قهرمان از میان چلسی و منچستریونایتد انتخاب می‌شود. در این فصل هر اتفاقی ممکن است. مثلا انتظار می‌رفت آرسنال پس از پیروزی در لیورپول، برنلی را شکست دهد، ولی آنها نتوانستند.» تاتنهام امروز میهمان بلکبرن، تیم دوازدهم جدول است.

کد خبر 97624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز