سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: مارک هیوز که با وجود پیروزی 4 بر 3 شنبه مقابل ساندرلند از مربیگری منچسترسیتی برکنار شد، مدعی است که قبل از بازی اطلاعی از تصمیم مدیران باشگاه نداشته.

 سیتی با این پیروزی در رتبه ششم باقی ماند، ولی شیخ منصور مالک باشگاه که تابستان امسال 200 میلیون پوند برای خرید ستاره‌های جدید خرج کرده، از کسب تنها دو پیروزی در یازده بازی اخیر راضی نبود. هیوز شنبه‌شب، ساعاتی پس از بازی اخراج شد و سیتی در همان بیانیه خبر داد که روبرتو مانچینی، سرمربی جدید آنها خواهدبود.

هیوز پس از سوت پایان بازی به چهار گوشه ورزشگاه «ایستلند» رفت و با هواداران خداحافظی کرد، ولی در بیانیه‌ای که از طریق اتحادیه مربیان لیگ انگلیس منتشر کرده مدعی است که به او خیانت شده و از اخراجش آگاهی نداشته: «فردای بازی مقابل ساندرلند بود که فهمیدم قرارداد من با منچسترسیتی به پایان رسیده.

برخلاف نظر رسانه‌ها، من هیچ اطلاع قبلی از تصمیم باشگاه نداشتم. با توجه به آنکه جانشین من به این زودی اعلام شد، به نظر می‌رسد باشگاه تصمیم‌اش را از چند وقت پیش گرفته‌بود.» هیوز اضافه کرد که او فاصله‌ای با اهداف از پیش تعیین‌ شده‌ نداشته و باشگاه اهدافش را در طول فصل تغییر داده: «در شروع فصل جلسه‌ای با مالکان باشگاه داشتم و توافق کردیم که رتبه ششم در لیگ‌برتر و گرفتن حدود 70 امتیاز، هدفی واقع‌بینانه است.

این ماجرا به بازیکنان هم منتقل شد و در مسیر رسیدن به این اهداف قرار داشتیم.» هیوز در اشاره به عملکردش گفت: «به تازگی ما پیروزی‌های فوق‌العاده‌ای مقابل آرسنال و چلسی داشتیم. برای باشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم، به ویژه در نیمه‌نهایی جام اتحادیه که اولین نیمه‌نهایی باشگاه در 28 سال اخیر است.»

حداکثر غرامتی که هیوز بابت اخراج دریافت می‌کند سه میلیون پوند خواهد بود، چرا‌که قرارداد او به زمان مالکیت تاکسین شیناواترای تایلندی برمی‌گردد و پس از خرید باشگاه توسط شیوخ ابوظبی، قرارداد بهتری به او پیشنهاد نشد. حقوق هفتگی هیوز 35 تا 40 هزار پوند در هفته بود و تنها 18 ماه از قراردادش باقی مانده بود.

حمایت آنچلوتی از مانچینی

انتخاب مانچینی به عنوان سرمربی منچسترسیتی با واکنش‌های مختلفی در جزیره و ایتالیا روبه‌رو شده. آنچلوتی، سرمربی چلسی صدرنشین معتقد است که هموطنش در سیتی موفق می‌شود: «مانچینی مربی خیلی خوبی است، او تجربه خوبی از ایتالیا دارد و عملکرد مناسبی داشته. منچسترسیتی می‌تواند کارش را به خوبی انجام دهد.» گاتزتا دلواسپورت هم می‌نویسد: «شیخ منصور برای موفقیت عجله دارد و فقط به دنبال ستاره‌هاست. منصور برای سلطه بر لیگ‌برتر و اروپا عجله دارد و اگر مانچینی بتواند جای لیورپول در جمع چهار تیم برتر را بگیرد، تابستان سال آینده چک سفیدی برای خرید بازیکنان جدید خواهد داشت.»

کد خبر 97884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز