مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به پیام عاشورای حسینی و اهمیت توجه به آن گفت:

پیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است که ما در مجموعه شهرداری تهران به این موضوع به‌طور جدی پرداخته‌ایم.

به گزارش سما، محمد هادی ایازی با بیان این مطلب افزود:  در مجموعه شهرداری تبلیغات محیطی شهر تهران به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص  یافت؛  ضمن اینکه در سطح مناطق 22 گانه و سازمان‌های شهرداری شورای امر به معروف را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 156 شورای امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت است، گفت: این شوراها برنامه‌های فرهنگی متعددی را اجرا می‌کنند.

معاون شهردار تهران در ادامه در باره اقدامات شهرداری در ماه محرم گفت:   مقدمات ورود به محرم را از یک ماه پیش در سطح شهر تهران آغاز کرده بودیم و خوشبختانه مجموع تلاش‌های ما به بار نشست و امروز شاهدیم که تهران به یک حسینیه بزرگ تبدیل شده است؛ البته این کار در گرو مشارکت شهروندان است. وی افزود: اقدامات امسال  نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده است.

معاون شهردار ادامه داد: در آستانه محرم، نمایشگاه عطر سیب را در فرهنگسرای خاوران برگزار کردیم که بالغ بر 13 هزار هیئت و تکایای محلات، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد در آنجا حضور یافته و در برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده مشارکت داشتند و شهرداری بالغ بر 30 میلیارد ریال امکانات خدماتی و فرهنگی در اختیار آنها گذاشت.

ایازی ادامه داد: در آستانه محرم از 1500 بوستان شهر تهران در 922 بوستان نمازخانه‌های کوچک ایجاد کردیم و در قریب به 950 بوستان آمپلی فایر نصب شد تا طنین اذان از آنها به گوش برسد.

وی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از مباحث جدی در شهرداری تهران است، گفت: در گذشته تنها یک کتابخانه شبانه‌روزی در شهر تهران وجود داشت، ولی در آبان ماه سال‌جاری نزدیک به 57 کتابخانه شبانه روزی را در تهران راه‌اندازی کردیم. همچنین کتابخانه دیجیتال علوم انسانی با ظرفیت 200 هزار کتاب در پارک گفت‌وگو راه‌اندازی شد.

علاوه بر علوم انسانی در علوم مهندسی و پزشکی هم کتابخانه‌هایی را در پارک لاله و کتابخانه امیر کبیر فعال کردیم.  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری همایش بانوان مبلغ شهر تهران به‌عنوان دیگر برنامه‌های شهرداری به مناسبت محرم یاد کرد و گفت: در روز12 محرم در مهدیه تهران با حضور 12 هزار نفر از بانوان تهرانی همایش بانوان عاشورایی را برگزار می‌کنیم.

ایازی اضافه کرد: در بوستان آب و آتش از شب پنجم تا دهم محرم تعزیه خوانی خاص داشتیم. تجلیل از خانواده‌های اسرا و مفقودین در دهه اول محرم و برگزاری نمایشگاه هنری در هر منطقه و نمایشگاه پوسترهای عاشورایی در خانه هنرمندان از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است.

ایازی با اشاره به تپه‌های عباس‌آباد گفت: مجموعه زمین‌های عباس آباد قریب به 540 هکتار است که مصلای تهران در آن واقع شده و بخش عمده آن را باغ موزه‌ها تشکیل خواهد داد. در آن مکان همزمان عملیات اجرایی باغ کتاب در دست اجراست که امیدواریم تا پایان سال آینده باغ کتاب را با 40هزار متر مربع زیر بنا افتتاح کنیم. باغ موزه هنر نیز که دارای بزرگ‌ترین سالن‌های کشور با ظرفیت 5 هزار و 700 نفر خواهد بود،  در حال اجراست.

کد خبر 98151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز