سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

جواد زرینچه: استقلال در طول این فصل فراز و نشیب فراوانی داشته است.

 این در حالی است که به نظرم تیمی که می‌خواهد به قهرمانی برسد نباید به طور مداوم شرایط متفاوتی را تجربه کندT. چند هفته در اوج باشد و سپس چند هفته دچار مشکل شود. این مسئله باعث شد تا صمد مرفاوی راه‌های مختلفی را در ترکیب استقلال تجربه کند. موضوعی که به عقیده من استقلال را از شرایط سختی که در آن گرفتار شده بود نجات نداد و حتی باعث شد بازیکنان دچار سردرگمی شوند. به‌خصوص بازیکنانی که از نظر کیفیت فنی در شرایط خیلی خوبی قرار داشتند به نوعی تکلیف خود را نمی‌دانند.

با همه این حرف‌ها اصلا قصد ندارم به مسائلی اشاره کنم که دیگران با توجه به آن قصد دارند صمد مرفاوی را در تنگنا قرار بدهند و او را تخریب کنند. مهم‌تر از اینها به نظرم سرمربی استقلال باید تیمش را از لحاظ روحی آماده کرده و در بین بازیکنان همبستگی و صمیمیت ایجاد کند. این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که سرمربی استقلال با دستیاران خود همین رابطه را داشته باشد. به نظر من در کادر فنی استقلال مهره ارزشمندی به نام روته مولر وجود دارد که صمد مرفاوی می‌تواند با او بیش از اینها ارتباط برقرار کند.

هر چند که مطمئن هستم این ارتباط وجود دارد اما فردی که خیلی‌ها از لحاظ فنی خود را شاگرد او می‌دانند به نظرم بیش از اینها باید در مسائل فنی مورد مشورت قرار بگیرد. اما نکته مهم دیگری هم وجود دارد. سپاهان در حال حاضر نتایج خیلی خوبی می‌گیرد و توانسته فاصله امتیازات خود با دیگر رقبا را بیشتر کند. اگر سپاهان به همین روند ادامه دهد و رقبای این تیم نیز همچنان امتیازات مهم را از دست بدهند اصلا دور از ذهن نیست که سپاهان به راحتی قهرمان شود.

هر چند که تجربه نشان داده هیچ تیمی نمی‌تواند در همه بازی‌های لیگ شرایط آرمانی خودش را حفظ کند. به نظرم سپاهان هم دچار افت خواهد شد و این بهترین فرصت برای دیگر رقبا محسوب می‌شود که به صدر جدول نزدیک شوند. البته سپاهان تیم بسیار خوبی است. امیر قلعه‌نویی توانسته تفکرات تاکتیکی‌اش را در این تیم به خوبی پیاده کند. آنها نفرات خوبی هم دارند.

به طوری که شکست دادن آنها در اصفهان کار تقریبا محالی است اما اگر در بازی‌های خارج از خانه امتیاز از دست بدهند می‌توان امیدوار بود که ماجرای قهرمانی در لیگ نهم شکل جذاب‌تری به خود بگیرد.

کد خبر 97881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز