چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی- کریم اعظمی: صدرنشینی سپاهان با امیر قلعه‌نویی در حالی ادامه دارد که زردپوشان اصفهانی این هفته مقابل یک مانع سخت قرار خواهند گرفت.

حریف سپاهان، صبای قم است که رسول کربکندی را به عنوان یک مربی اصفهانی روی نیمکت خود می‌بیند. او حالا باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. کربکندی که در سال‌های دور هدایت سپاهان را برعهده داشت، در دو، سه سال اخیر و زمانی که سپاهانی‌ها قصد ایجاد تغییر در کادر فنی را داشتند چند بار در فهرست گزینه‌های این باشگاه قرار گرفت ولی هیچ وقت به نیمکت سپاهان نرسید. به طور حتم، او برای این مسابقه انگیزه‌های زیادی خواهد داشت و به نظر می‌رسد که شاگردان قلعه‌نویی مقابل صبا روز سختی را تجربه می‌کنند.

کربکندی علیه سپاهان

کربکندی چند ماه پیش و در یکی از مصاحبه‌های خود با صراحت از عملکرد مسئولان باشگاه سپاهان در جذب مربی انتقاد کرد و جالب اینجاست که همچنان موضع او تغییر نکرده و سرمربی فعلی صبا نسبت به سیاست‌های باشگاه سپاهان به شکلی انتقادآمیز صحبت می‌کند. البته کربکندی سپاهان را از هر لحاظ یکی از قدرتمند‌ترین باشگاه‌های ایران می‌داند.

کربکندی در پاسخ به این سئوال که چرا در سال‌های اخیر با اینکه یکی از گزینه‌های مربیگری سپاهان بودید ولی هیچ وقت انتخاب نشدید،‌ می‌گوید: «حتما کلاس کار من در حد سپاهان نبوده است. تیم ذوب‌آهن از مربی اصفهانی استفاده می‌کند ولی اندازه و کلاس سپاهان، بالاتر از مربیان اصفهانی است و این باشگاه مربیان شهر خودش را قبول ندارد.

من در مورد خودم حرف نمی‌زنم ولی محمود یاوری گزینه خوبی برای مربیگری در سپاهان بود ولی الان در تیم دیگری مربیگری می‌کند. سال قبل هم که فرهاد کاظمی را آوردند قبل از آن با من حرف زدند و برنامه‌هایم را گرفتند ولی در نهایت اتفاقات دیگری افتاد. باشگاه سپاهان بیشتر سعی می‌کند با مربیان خارجی یا غیر اصفهانی کار کند و فکر می‌کنم کلاس ما هنوز پایین‌تر از سپاهان است.»

او همچنین در پاسخ به این سئوال که از سیاست سپاهانی‌ها در مورد عدم انتخاب خودتان به عنوان سرمربی ناراحتید، تاکید می‌کند: «نمی‌دانم در مذاکراتم چه ایراد یا نقطه ضعفی داشتم که مربی دیگری را انتخاب کردند ولی در فوتبال حرفه‌ای ناراحتی معنا ندارد. به هرحال همه چیز دست مدیران است و ما مربیان فقط انتخاب شونده هستیم.»

قلعه‌نویی: شانس ما بیشتر است

قلعه‌نویی اما بدون در نظر گرفتن مسائل حاشیه‌ای، امیدوار است که تیمش در بازی با صبا 3 امتیاز را گرفته و به روند صعودی خود ادامه دهد. او در مورد این بازی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «اگر بعضی از آقایان ناراحت نشوند، باید بگویم که صبای قم از یک کادر مدیریتی خلاق سود می‌برد و یک مربی به‌نام رسول کربکندی دارد که کارش را خوب بلد است. ما به‌طور حتم در این مسابقه روز سختی خواهیم داشت ولی برای رسیدن به قهرمانی باید از بازی‌های باقیمانده حداکثر امتیاز را بگیریم.»

در حالی که سپاهان تا پایان لیگ 11 بازی دیگر پیش‌رو دارد، خیلی‌ها این تیم را قهرمان این فصل می‌دانند ولی قلعه‌نویی نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد: «اصلا دوست ندارم در این مورد حرف بزنم. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ما 11 فینال دیگر پیش‌رو داریم.» او در پاسخ به این سئوال که آیا قبول ندارید شانس سپاهان از همه تیم‌ها بیشتر است، تاکید می‌کند: «قبول دارم. ما از همه تیم‌ها شانس بیشتری برای قهرمانی داریم و خوشحالم که چنین دیدگاهی در مورد سپاهان وجود دارد. البته معتقدم چهار، پنج تیم بالای جدول هم با درصدهای مختلف شانس قهرمانی دارند.»

اختلافی با ساکت ندارم

سفر قلعه‌نویی به کشور ترکیه آن هم قبل از دیدار با پاس همدان که در نهایت با از دست دادن 2 امتیاز حساس برای سپاهان همراه بود، این شایعه را به وجود آورد که محمدرضا ساکت بابت سفری که قلعه‌نویی داشته از این مربی ناراحت شده است. این موضوع با زاویه‌های مختلفی در رسانه‌ها بازتاب داشت هرچند که قلعه‌نویی همه چیز را تکذیب می‌کند: «من واقعا تعجب می‌کنم که چرا بعضی‌ها به دنبال اخبار دروغ هستند.

من از مدت‌ها قبل به باشگاه اعلام کرده بودم که باید برای انجام کارهای شخصی به ترکیه بروم و مسئولان هم موافقت کردند. حالا نمی‌دانم چرا یک عده که قصد ضربه زدن به سپاهان را دارند، شایعه اختلاف من با مدیرعامل باشگاه را مطرح می‌کنند در حالی که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر ساکت از من ناراحت بود به طور حتم این موضوع را به خودم می‌گفت یا اینکه در روزنامه‌ها مصاحبه می‌کرد.»

سپاهان به دنبال مهاجم خارجی

در شرایطی که عمادرضا و ابراهیم توره، یکی از موفق‌ترین زوج‌های لیگ برتر را در خط حمله تشکیل داده‌اند، قلعه‌نویی همچنان به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است. او که در فصل جاری بابت غیبت‌ها و بی‌انضباطی‌های متعدد توره، بارها با مشکل روبه‌رو شده است با تایید جذب یک مهاجم خارجی می‌گوید: «ما در 3 جام درگیر هستیم و باید تقویت شویم. به همین دلیل به دنبال جذب یک مهاجم خارجی بسیار توانمند هستیم که سطح فوتبالش از ایران بالاتر باشد. ما در این مورد هیچ عجله‌ای نداریم و می‌خواهیم این کار با مطالعه پیش برود.»

قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که آیا از وضعیت حریفان خود در لیگ قهرمانان آسیا مطلع هستید، تاکید می‌کند: «بله، هم خودم و هم یک گروه در باشگاه سپاهان اطلاعات حریفان را جمع‌آوری می‌کنند تا با آمادگی کامل وارد این رقابت‌ها شویم. سپاهان می‌تواند در این جام به موفقیت برسد چراکه در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم باشخصیت محسوب می‌شود.»

مولایی خواهان جدایی از سپاهان

علی مولایی، هافبک- مهاجم تکنیکی سپاهان که در دوران محرومیت با این تیم قرارداد بست شرایط چندان مناسبی ندارد و به دلیل نیمکت‌نشینی تصمیم به جدایی گرفته است. قلعه‌نویی زمانی که در مس مربیگری می‌کرد در مصاحبه‌های خود از این فوتبالیست تکنیکی بارها تعریف و تمجید کرد ولی گویا شرایط فعلی مولایی برای سرمربی سپاهان راضی‌کننده نیست. این بازیکن می‌گوید: «قلعه‌نویی معتقد است که درحال حاضر بازی دادن به من ریسک بزرگی محسوب می‌شود به همین دلیل به خودم گفت که باید کم‌کم وارد ترکیب شوم.»

مولایی که تا چند وقت پیش با تعریف و تمجیدهای سرمربی تیمش مواجه بود، می‌گوید: «من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده ولی شاید امیرخان از سبک بازی من خوشش نمی‌آید. به هرحال او سرمربی است و تصمیم نهایی را می‌گیرد.» این بازیکن در مورد شایعه جدایی‌اش از سپاهان و پیوستن به تیم دی‌استرادا می‌گوید: «مسئولان این باشگاه خواهان من هستند و این موضوع را با آقای ساکت درمیان گذاشته‌اند ولی فعلا چیزی مشخص نیست.»

کد خبر 100372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز