سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت و درمان گفت: 21 درصد افراد جامعه به نوعی به اختلالات روانی دچار هستند و این آمار مشابه دیگر کشورها است.

به گزارش ایسنا دکتر احمد حاجبی اظهار داشت: میزان شیوع اختلالات روانی در کشور با میانگین دیگر کشورها قابل مقایسه است و عدد فاصله‌داری نیست.

وی افزود: یک درصد افراد جامعه نیز مبتلا به اختلال‌های روانی شدید هستند.

حاجبی تصریح کرد: میزان 21 درصدی شیوع اختلالات روانی در جامعه نباید نگران ‌کننده باشد زیرا بیشتر این اختلالات خفیف بوده و در بسیاری از موارد تنها مشکلات روانی ساده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پیمایش‌ ملی سلامت روان، آمار و ارقام درباره وضعیت اختلال روانی در کشور تفکیک شده و با دقت بیشتری آمارگیری می‌شود.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در اجرای طرح پیمایش ملی سلامت روان همکاری خواهند داشت و کار میدانی این طرح اوایل تابستان سال آینده آغاز می‌شود.

وی درباره نقش اختلالات روانی در وقوع قتل‌های زنجیره‌ای و ناموسی تاکید کرد: در بسیاری از قتل‌های ناموسی و زنجیره‌ای مواردی از اختلال روانی مشاهده می‌شود و گاه در بررسی کمیسیون‌های پزشکی قانونی این اختلالات اثبات می‌شود.

وی افزود: اختلال‌ها و بیماری‌های روانی در سراسر دنیا وجود دارد و تنها مختص به کشور ما نیست. به دلیل وجود مسایل فرهنگی و اعتقادی می‌توان گفت وضعیت اختلالات روانی در ایران بهتر از دیگر کشورها است.

کد خبر 97852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز